TOLERANCE AS A PEDAGOGICAL PROBLEM IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
- Authors: Shamsutdinova EY1
-
Affiliations:
- Pushkin State Institute of the Russian Language
- Issue: No 4 (2008)
- Pages: 24-27
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/19615
Cite item
Full Text
Abstract
The article is devoted to the problem of definition of the maintenance of the concept «tolerant style of the communication», and possible ways of development of a tolerant field of the language person to the intercultural communication are defined.
About the authors
E Y Shamsutdinova
Pushkin State Institute of the Russian LanguageVolgin str., 6, Moscow, Russia, 117485
References
- Братченко С.Л. Образование: ненасилие, толерантность и гуманитарная экспертиза // Межкультурный диалог: исследования и практика / Под ред. Г.У. Солдатовой, Т.Ю. Прокофьевой, Т.А. Лютой / Сб. ст. - М.: Центр СМИ МГУ им. М.В. Ломоносова, 2004. - С. 172-173.
- Ильченко Л.П., Некрасова Е.А. Учимся толерантности: Учеб. пособие. - Новочеркасск, 2003.
- Шамсутдинова Е.Ю. Толерантность как педагогическая проблема в преподавании русского языка..
- Казарцева О.М. Культура речевого общения. Теория и практика обучения: Учебное пособие. - М.: Флинта; Наука, 2003.
- Кукушкин Н.В. Толерантность - основа педагогического процесса: Методическое пособие. - Борисоглебск: Изд-во Борисоглебского пед. института, 2004.
- Милославская С.К. Межкультурная коммуникация в свете задач интернационализации образования // Мир русского слова. - 2001. - № 4. - С. 14-24.
- Стернин И.А. Введение в речевое воздействие. - Воронеж, 2001.
- Федорова К.С. Лингвистические стратегии в ситуации общения с иностранцем (на материале русского языка): Дисс. … канд. филолог. наук. - СПб., 2002.