TOLERANCE AS A PEDAGOGICAL PROBLEM IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

Cover Page

Cite item

Abstract

The article is devoted to the problem of definition of the maintenance of the concept «tolerant style of the communication», and possible ways of development of a tolerant field of the language person to the intercultural communication are defined.

About the authors

E Y Shamsutdinova

Pushkin State Institute of the Russian Language

Volgin str., 6, Moscow, Russia, 117485

References

  1. Братченко С.Л. Образование: ненасилие, толерантность и гуманитарная экспертиза // Межкультурный диалог: исследования и практика / Под ред. Г.У. Солдатовой, Т.Ю. Прокофьевой, Т.А. Лютой / Сб. ст. - М.: Центр СМИ МГУ им. М.В. Ломоносова, 2004. - С. 172-173.
  2. Ильченко Л.П., Некрасова Е.А. Учимся толерантности: Учеб. пособие. - Новочеркасск, 2003.
  3. Шамсутдинова Е.Ю. Толерантность как педагогическая проблема в преподавании русского языка..
  4. Казарцева О.М. Культура речевого общения. Теория и практика обучения: Учебное пособие. - М.: Флинта; Наука, 2003.
  5. Кукушкин Н.В. Толерантность - основа педагогического процесса: Методическое пособие. - Борисоглебск: Изд-во Борисоглебского пед. института, 2004.
  6. Милославская С.К. Межкультурная коммуникация в свете задач интернационализации образования // Мир русского слова. - 2001. - № 4. - С. 14-24.
  7. Стернин И.А. Введение в речевое воздействие. - Воронеж, 2001.
  8. Федорова К.С. Лингвистические стратегии в ситуации общения с иностранцем (на материале русского языка): Дисс. … канд. филолог. наук. - СПб., 2002.

Copyright (c) 2008 Shamsutdinova E.Y.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies