LINGUISTIC AND DIDACTIC BASES OF ETHNIC-RELATED TRAINING FOR ARABIAN STUDENTS IN THE RUSSIAN LANGUAGE
- Authors: Elagina RI1
-
Affiliations:
- Peoples’ Friendship University of Russia
- Issue: No 4 (2008)
- Pages: 76-79
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/19627
Cite item
Full Text
Abstract
Russia is a multinational country, where live and study together people from different countries and places. Mind of every nation is reflected in their culture, traditions and national holidays. These days more and more scientifics and linguists are seeking methods to present non-russian students by the easiest way especial characters of Russian culture and language, taking into account specificity of their own national mind.
About the authors
R I Elagina
Peoples’ Friendship University of RussiaMiklukho-Maklaya str., 6, Moscow, Russia, 117198
References
- Балыхина Т.М. Системность лексики и система обучения лексике / Традиции и новации в профессиональной деятельности преподавателя РКИ. - М.: Российский университет дружбы народов, 2002. - С. 150-162.
- Вагнер В.Н. Лингвоориентированная методика преподавания русского языка как иностранного. - М.: Российский университет дружбы народов, 2002. - С. 60-74.
- Васильев А.С. Этикет на востоке // Путешественник. - 1997. -№ 2. - С. 32-35.
- Вежбицкая А. Сопоставление культур через посредство лексики и прагматики. - М.: Языки русской культуры, 2001.
- Гумбольдт В. Язык и философия культуры. - М.: Прогресс, 1985.
- Слесарева И.П. Проблемы описания и преподавания русской лексики. - М., 1990.
- Херсковиц М. Человек и его работа. Наука культурной антропологии. - М., 1948.