EVRIKA-LIKE TEACHING TECHNIQUES AS A BASIS OF PEDAGOGICAL INNOVATION
- Authors: Cherkashina TT1
-
Affiliations:
- State University of Management
- Issue: No 4 (2008)
- Pages: 20-23
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/19614
Cite item
Full Text
Abstract
The article outlines the scientific and pedagogical problems of gradation and updating of Evrika-like teaching techniques in terms of priority national projects implementation as well as substantiates incorporation of Socrates-like dialogue research into the practice of teaching Russian and culture of speech.
About the authors
T T Cherkashina
State University of ManagementRyazan pr., 99, Moscow, Russia, 109542
References
- Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении (логико-психологические проблемы построения учебных предметов). - М., 1977.
- Дьяченко В.К. Новая дидактика. - М.: Народное образование, 2001.
- Каган М.С. Эстетика как философская наука. - СПб., 1997.
- Платон. Собр. соч. в 4 тт. - М.: Мысль, 1990.
- Пряхин М.Н. Риторика в системе тривиума (к проблеме определения понятия «риторика») // Риторика в системе коммуникативных дисциплин.. - СПб., 2005. - Ч. 1.