TEACHING FOREIGN STUDENTS OF NON-PHILOLOGIC SPECIALITIES THESИS WRITING
- Authors: Kurilenko VB1, Smoldyreva TA1
-
Affiliations:
- Peoples’ Friendship University of Russia
- Issue: No 1 (2008)
- Pages: 71-80
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/19579
Cite item
Full Text
Abstract
In the article the role of thesès writing in the process of formation of communicative and professional competence of foreign students is determined, main strategies of thesès writing depending upon types of mikrotexts, transformations of language units are also analysed.
About the authors
V B Kurilenko
Peoples’ Friendship University of Russia6, Miklukho-Maklaya str., Moscow, Russia, 117198
T A Smoldyreva
Peoples’ Friendship University of Russia6, Miklukho-Maklaya str., Moscow, Russia, 117198
References
- Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков). - СПб.: Златоуст, 1999.
- Всеволодова М.В. Теория функционально-коммуникативного синтаксиса: Фрагмент прикладной (педагогической) модели языка: Учебник. - М.: Изд-во МГУ, 2000.
- Кобозева И.М. Лингвистическая семантика: Учебное пособие. - М.: Эдиториал УРСС, 2000.
- Мотина Е.И. Язык специальность: лингвометодические основы обучения русскому языку студентов-нефилологов. - М.: Русский язык, 1988.
- Свинцов В.И. Логика. - М., 1987.
- Требования по русскому языку как иностранному. Второй уровень владения русским языком в учебной и социально-профессиональной макросферах. Для учащихся естественнонаучного, медико-биологического и инженерно-технического профилей / Авт. кол.: Гапочка И.К., Куриленко В.Б., Титова Л.А. - М.: Изд-во РУДН, 2005.