TEACHING FOREIGN STUDENTS OF NON-PHILOLOGIC SPECIALITIES THESИS WRITING

Cover Page

Cite item

Abstract

In the article the role of thesès writing in the process of formation of communicative and professional competence of foreign students is determined, main strategies of thesès writing depending upon types of mikrotexts, transformations of language units are also analysed.

About the authors

V B Kurilenko

Peoples’ Friendship University of Russia

6, Miklukho-Maklaya str., Moscow, Russia, 117198

T A Smoldyreva

Peoples’ Friendship University of Russia

6, Miklukho-Maklaya str., Moscow, Russia, 117198

References

  1. Азимов Э.Г., Щукин А.Н. Словарь методических терминов (теория и практика преподавания языков). - СПб.: Златоуст, 1999.
  2. Всеволодова М.В. Теория функционально-коммуникативного синтаксиса: Фрагмент прикладной (педагогической) модели языка: Учебник. - М.: Изд-во МГУ, 2000.
  3. Кобозева И.М. Лингвистическая семантика: Учебное пособие. - М.: Эдиториал УРСС, 2000.
  4. Мотина Е.И. Язык специальность: лингвометодические основы обучения русскому языку студентов-нефилологов. - М.: Русский язык, 1988.
  5. Свинцов В.И. Логика. - М., 1987.
  6. Требования по русскому языку как иностранному. Второй уровень владения русским языком в учебной и социально-профессиональной макросферах. Для учащихся естественнонаучного, медико-биологического и инженерно-технического профилей / Авт. кол.: Гапочка И.К., Куриленко В.Б., Титова Л.А. - М.: Изд-во РУДН, 2005.

Copyright (c) 2008 Kurilenko V.B., Smoldyreva T.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies