DIFFERENTIAL APPROACH TO TEACHING RUSSIAN LANGUAGE
- Authors: Gosteva JN1
-
Affiliations:
- Education Center CMTI RAE
- Issue: No 1 (2008)
- Pages: 67-70
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/19578
Cite item
Full Text
Abstract
In the article a new interpretation of differential approach to teaching Russian language is suggested. The idea of this approach reflects the necessity of optimization of educational process, improvement of quality of teaching and learning due to involvement into the educational process modern methods and forms of teaching, attention to peculiarities of the development of personality.
References
- Материалы Московского Центра Интернет-образования - http://ito.edu.ru
- Виноградова Л.В. Развитие мышления учащихся при обучении математике. - Петрозаводск: Карелия, 1989.
- Капиносов А.Н. Уровневая дифференциация при обучении математике в 5-9 классах // Математика в школе. - 1990. - № 5.
- Орлова Т.В. Технология развития школы: теория и практика: Учеб. пособие. В 3 кн. Кн. 2. Основы технологии реализации модели целостного и поуровневого развития школы (для системы доп. проф. пед. образования) / Т.В. Орлова. Мин. образования РФ. - М.: Прометей, 2005.
- Половникова Н.А. О теоретических основах воспитания познавательной самостоятельности в обучении. - Казань, 1986.