Lexical features of modern French printed advertising trhough lingvocultural analisis

Cover Page

Cite item

Abstract

In the article on the basis of lingvocultural analysis of the lexical features in modern French printed advertising, some problems of concept French national character are defined.

About the authors

A S Borissova

Peoples' Friendship University of Russia

Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru
Кафедра иностранных языковФилологический факультет; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

References

  1. Борисова А.С. Французский национальный характер сквозь призму современных французских печатных рекламных текстов: Автореф. дисс. ... канд. филол. наук. - М., 2010. - С. 6.
  2. Рождественский Ю.В. Принципы современной риторики. - М.: СвР-Агус, 2000.
  3. Росситер Дж. Р., Перси Л. Реклама и продвижение товаров. - СПб.: Питер, 2000.
  4. Мадариага С. Англичане, испанцы, французы. - СПб.: Наука, 2003.

Copyright (c) 2012 Borissova A.S.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies