Lexical features of modern French printed advertising trhough lingvocultural analisis
- Authors: Borissova AS1
-
Affiliations:
- Peoples' Friendship University of Russia
- Issue: No 3 (2012)
- Pages: 120-125
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9540
Cite item
Full Text
Abstract
In the article on the basis of lingvocultural analysis of the lexical features in modern French printed advertising, some problems of concept French national character are defined.
About the authors
A S Borissova
Peoples' Friendship University of Russia
Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru
Кафедра иностранных языковФилологический факультет; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia
References
- Борисова А.С. Французский национальный характер сквозь призму современных французских печатных рекламных текстов: Автореф. дисс. ... канд. филол. наук. - М., 2010. - С. 6.
- Рождественский Ю.В. Принципы современной риторики. - М.: СвР-Агус, 2000.
- Росситер Дж. Р., Перси Л. Реклама и продвижение товаров. - СПб.: Питер, 2000.
- Мадариага С. Англичане, испанцы, французы. - СПб.: Наука, 2003.