TOLERANCE AS A PEDAGOGICAL PROBLEM IN TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
- Authors: Shamsutdinova EY1
- Affiliations:
- Pushkin State Institute of the Russian Language
- Issue: No 4 (2008)
- Pages: 24-27
- Section: Articles
- URL: http://journals.rudn.ru/polylinguality/article/view/19615
- Cite item
Abstract
The article is devoted to the problem of definition of the maintenance of the concept «tolerant style of the communication», and possible ways of development of a tolerant field of the language person to the intercultural communication are defined.
About the authors
E Y Shamsutdinova
Pushkin State Institute of the Russian Language
Volgin str., 6, Moscow, Russia, 117485
References
- Братченко С.Л. Образование: ненасилие, толерантность и гуманитарная экспертиза // Межкультурный диалог: исследования и практика / Под ред. Г.У. Солдатовой, Т.Ю. Прокофьевой, Т.А. Лютой / Сб. ст. - М.: Центр СМИ МГУ им. М.В. Ломоносова, 2004. - С. 172-173.
- Ильченко Л.П., Некрасова Е.А. Учимся толерантности: Учеб. пособие. - Новочеркасск, 2003.
- Шамсутдинова Е.Ю. Толерантность как педагогическая проблема в преподавании русского языка..
- Казарцева О.М. Культура речевого общения. Теория и практика обучения: Учебное пособие. - М.: Флинта; Наука, 2003.
- Кукушкин Н.В. Толерантность - основа педагогического процесса: Методическое пособие. - Борисоглебск: Изд-во Борисоглебского пед. института, 2004.
- Милославская С.К. Межкультурная коммуникация в свете задач интернационализации образования // Мир русского слова. - 2001. - № 4. - С. 14-24.
- Стернин И.А. Введение в речевое воздействие. - Воронеж, 2001.
- Федорова К.С. Лингвистические стратегии в ситуации общения с иностранцем (на материале русского языка): Дисс. … канд. филолог. наук. - СПб., 2002.
Statistics
Views
Abstract - 70
PDF (Russian) - 38
Cited-By
