The usage of inperative forms in the uruguayan televisionadvertisements
- Authors: Isenko LA1
-
Affiliations:
- Russian People's Friendship University
- Issue: No 1 (2008)
- Pages: 83-87
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9679
Cite item
Full Text
Abstract
In the article usage of different imperative forms in the Uruguayan television advertisements is analyzed. Their quantitative distribution is done.
About the authors
L A Isenko
Russian People's Friendship UniversityКафедра иностранных языков филологического факультета; Российский Университет дружбы народов; Russian People's Friendship University
References
- Балабанова И.Я. Рекламный дискурс: фактор адресата // http://www.ksu.ru/fil/kn3/index.php?sod=8
- Вачков И.В. Основы технологии группового тренинга // http://www.psylib.org.ua/books/vachk01/txt15.htm
- Еременко А.А. Грамматические особенности рекламных текстов (на материале коммерческой пресс-рекламы Испании): Дис. ... канд. филол. наук. - М., 2000.
- Romero M.V. (coord.) Lenguaje Publicitario. - Barcelona, 2005.