Neologizms and French advertising and its social orientation
- Authors: Strakhova AV1
-
Affiliations:
- Peoples' Friendship University of Russia
- Issue: No 4 (2011)
- Pages: 71-77
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9793
Cite item
Full Text
Abstract
The article is devoted to the neologisms, which are used in advertising texts, as well as their focus on different target audience of Russian and French linguistic community.
Keywords
About the authors
A V Strakhova
Peoples' Friendship University of Russia
Email: kaf_yazik_rudn@mail.ru <mailto:kaf_yazik_rudn@mail.ru>
Кафедра общего и русского языкознания; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia
References
- Имшинецкая И. Креатив в рекламе. - М., 2007.
- Морозова И. Слагая слоганы. - М., 2006.
- Ремчукова Е.Н. Лингвокреативные составляющие современных СМИ на фоне активных языковых процессов // Humaniora: Lingua Russica. Труды по русской и славянской филологии. Humaniora: Lingua Russica. Труды по русской и славянской филологии. Лингвистика ХII. Активные процессы в русском языке диаспоры и метрополии. - Тарту, 2010. - С. 303-316.
- Словарь русского языка / Под ред. С.И. Ожегова, Л.И. Скворцова. - М., 2004.
- Wellhoff T. 15 ans de signatures publicitaires. Quand le slogan devient dévise. - P.: Dunod, 1991.