Neologizms and French advertising and its social orientation
- 作者: Strakhova AV1
-
隶属关系:
- Peoples' Friendship University of Russia
- 期: 编号 4 (2011)
- 页面: 71-77
- 栏目: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9793
如何引用文章
全文:
详细
The article is devoted to the neologisms, which are used in advertising texts, as well as their focus on different target audience of Russian and French linguistic community.
作者简介
A Strakhova
Peoples' Friendship University of Russia
Email: kaf_yazik_rudn@mail.ru <mailto:kaf_yazik_rudn@mail.ru>
Кафедра общего и русского языкознания; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia
参考
- Имшинецкая И. Креатив в рекламе. - М., 2007.
- Морозова И. Слагая слоганы. - М., 2006.
- Ремчукова Е.Н. Лингвокреативные составляющие современных СМИ на фоне активных языковых процессов // Humaniora: Lingua Russica. Труды по русской и славянской филологии. Humaniora: Lingua Russica. Труды по русской и славянской филологии. Лингвистика ХII. Активные процессы в русском языке диаспоры и метрополии. - Тарту, 2010. - С. 303-316.
- Словарь русского языка / Под ред. С.И. Ожегова, Л.И. Скворцова. - М., 2004.
- Wellhoff T. 15 ans de signatures publicitaires. Quand le slogan devient dévise. - P.: Dunod, 1991.