Stylistic devices in french advertising texts
- Authors: Borisova AS1
-
Affiliations:
- Peoples' Friendship University of Russia
- Issue: No 3 (2009)
- Pages: 37-44
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9495
Cite item
Full Text
Abstract
This article deals with the problem of stylistic devices of the lexical level, widely applied in modern French advertising texts as means of linguistic manipulation on mass consciousness.
About the authors
A S Borisova
Peoples' Friendship University of RussiaКафедра иностранных языков филологического факультета; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia
References
- Медведева Е.В. Рекламная коммуникация. - М.: Едиториал УРСС, 2004.
- Ученова В.В., Старых Н.В. История рекламы. - М., 1999.
- Фещенко Л.Г. Структура рекламного текста. - СПб.: Петерб. ин-т печати, 2003.
- Lormelle Ch. La pub d'aujourd'hui. - Dijon, 1999.
- Литвинова А.В. Особенности рекламных текстов. - М.: Просвещение, 1995.
- Шарков Ф.И., Гостенина В.И. Технология рекламы. - М.: РИП Холдинг, 2007.