Institutional discourse analysis: educational discourse

Cover Page

Cite item

Abstract

The author examines discourse parameters for the administrative, teachers and students discourse varieties in American high school. The study identifies the discourse markers, their relationships and functions.

About the authors

B V Penkov

Russian State University for Tourism and Service

Кафедра иностранных языков; Российский государственный университет туризма и сервиса; Russian State University for Tourism and Service

References

  1. Кашкин В.Б. Сопоставительные исследования дискурса // Концептуальное пространство языка. - Тамбов: ТГУ, 2005. - С. 337-353.
  2. Беркнер С.С., Пеньков Б.В. Лексико-семантическая специфика субъязыка школы (на материале языка американской школы) // Филологические науки в МГИМО. - Вып. 14. - М.: МГИМО (У), 2003. - С. 40-50.
  3. Карасик В.И. Дискурсивная персонология // Язык, коммуникация и социальная среда: Сбор. научн. трудов. - Вып. 5. - Воронеж: Воронежский гос. университет, 2007. - С. 78-86.
  4. Пеньков Б.В. Взаимодействие терминологической и нетерминологической лексики образовательного сервиса (на материале педагогического дискурса американской средней школы) // Сервис Plus. Научный журнал. - № 2. - М.: РГУТиС, 2008. - С. 47-55.
  5. Crystal D. English as a Global Language. - Cambridge: Cambridge Univ. Press, 2000.
  6. Deppermann A. Playing with the voice of the Other: Stylized «Kanaksprak» in conversations among German adolescents // Style and social identities - Alternative approaches to linguistic heterogeneity. - Berlin/New York: Mouton de Gruyter, 2007. - P. 325-360.
  7. Sandig B. Beendigung(en) als interaktive Leistung // Sprache als Prozeß. - Tübingen: Narr, 2007. - S. 307-338.
  8. Пеньков Б.В. Маркеры образовательного дискурса. - М.: ФГОУВПО «Российский государственный университет туризма и сервиса»; Воронеж: ГОУВПО «Воронежский государственный технический университет», 2009.

Copyright (c) 2009 Penkov B.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies