Narrative Objectification Techniques In Chekhov's Short Story «The Grasshopper»

Cover Page

Cite item

Abstract

In the article, on the basis of the factual material of the short story «The Grasshopper» by A.P. Chekhov, issues of the fundamental heterogeneity of the story are considered and various repetitions are analysed.

About the authors

N V Nikashina

Peoples' Friendship University of Russia

Кафедра теории и практики иностранных языков Институт иностранных языков; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

References

  1. Разумова Н.Е. Композиционная роль ритма в повести А. П. Чехова «Попрыгунья» // О поэтике Чехова: Сб. научных трудов. - Иркутск: Изд-во ИУ, 1993. - С. 49-61.
  2. Чудаков А.П. Стиль «Попрыгуньи» // Литературный музей А.П. Чехова... - Вып. III. - Ростов-на-Дону, 1963. - С. 3-78.
  3. Чудаков А.П. Образ автора в рассказе А.П.Чехова «Попрыгунья» // Чеховские чтения. - Таганрог, 1972. - Ростов н/Д, 1974.
  4. Ширина Л.С. Организация художественного текста с диалогом // Язык прозы А.П. Чехова / Под ред. М.К. Милых. - Ростов, 1981. - С. 18-27.
  5. Шкловский В.Б. О теории прозы. - М.: Советский писатель, 1983.

Copyright (c) 2008 Nikashina N.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies