Narrative Objectification Techniques In Chekhov's Short Story «The Grasshopper»

封面

如何引用文章

详细

In the article, on the basis of the factual material of the short story «The Grasshopper» by A.P. Chekhov, issues of the fundamental heterogeneity of the story are considered and various repetitions are analysed.

作者简介

N Nikashina

Peoples' Friendship University of Russia

Кафедра теории и практики иностранных языков Институт иностранных языков; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

参考

  1. Разумова Н.Е. Композиционная роль ритма в повести А. П. Чехова «Попрыгунья» // О поэтике Чехова: Сб. научных трудов. - Иркутск: Изд-во ИУ, 1993. - С. 49-61.
  2. Чудаков А.П. Стиль «Попрыгуньи» // Литературный музей А.П. Чехова... - Вып. III. - Ростов-на-Дону, 1963. - С. 3-78.
  3. Чудаков А.П. Образ автора в рассказе А.П.Чехова «Попрыгунья» // Чеховские чтения. - Таганрог, 1972. - Ростов н/Д, 1974.
  4. Ширина Л.С. Организация художественного текста с диалогом // Язык прозы А.П. Чехова / Под ред. М.К. Милых. - Ростов, 1981. - С. 18-27.
  5. Шкловский В.Б. О теории прозы. - М.: Советский писатель, 1983.

版权所有 © Nikashina N., 2008

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用 4.0国际许可协议的许可。

##common.cookie##