The ethical aspects of mass communication

Cover Page

Abstract


This article focuses on the ethical aspects of mass communication and key trends of russian media language. The author analyses ethics and law in modern journalism, culture of speech in media discourse, intentional, structural and social aspects of mass communication. Ethics of mass communication presupposes the observance of legal and moral norms, social responsibility and respect for the audience.

N I Klushina

Moscow State University n.a. M.V. Lomonosov

Email: nklushina@mail.ru
Department of Stylistics of the Russian Language Faculty of Journalism

  • Клушина Н.И. Русский национальный стиль и его реализация в текстах современных СМИ. Stylistyka XXI. - Opole, 2012. - С. 19-34.
  • Клушина Н.И. Стилистика публицистического текста. - М.: МедиаМир, 2008.
  • Луман Н. Реальность массмедиа / Пер. с нем. А.Ю. Антоновского. - М.: «Канон+» РООИ «Реабилитация», 2012.
  • Дзялошинский И.М. Коммуникационные стратегии социальных институтов в медиапространстве России: Автореф. дисс.. докт. филол. наук. - М.: Ф-т журналистики МГУ имени М.В. Ломоносова, 2013.
  • Франкл В. Человек в поисках смысла: Сборник / Пер. с англ. и нем. Д.А. Леонтьева, М.П. Папуша, Е.В. Эйдмана. - М.: Прогресс, 1990.

Views

Abstract - 311

PDF (Russian) - 152


Copyright (c) 2014 Клушина Н.И.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.