The ethical aspects of mass communication

封面

如何引用文章

详细

This article focuses on the ethical aspects of mass communication and key trends of russian media language. The author analyses ethics and law in modern journalism, culture of speech in media discourse, intentional, structural and social aspects of mass communication. Ethics of mass communication presupposes the observance of legal and moral norms, social responsibility and respect for the audience.

作者简介

N Klushina

Moscow State University n.a. M.V. Lomonosov

Email: nklushina@mail.ru
Department of Stylistics of the Russian Language Faculty of Journalism

参考

  1. Клушина Н.И. Русский национальный стиль и его реализация в текстах современных СМИ. Stylistyka XXI. - Opole, 2012. - С. 19-34.
  2. Клушина Н.И. Стилистика публицистического текста. - М.: МедиаМир, 2008.
  3. Луман Н. Реальность массмедиа / Пер. с нем. А.Ю. Антоновского. - М.: «Канон+» РООИ «Реабилитация», 2012.
  4. Дзялошинский И.М. Коммуникационные стратегии социальных институтов в медиапространстве России: Автореф. дисс.. докт. филол. наук. - М.: Ф-т журналистики МГУ имени М.В. Ломоносова, 2013.
  5. Франкл В. Человек в поисках смысла: Сборник / Пер. с англ. и нем. Д.А. Леонтьева, М.П. Папуша, Е.В. Эйдмана. - М.: Прогресс, 1990.

版权所有 © Klushina N., 2014

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用 4.0国际许可协议的许可。

##common.cookie##