Gender stereotypes in advertising rhetoric in France and in Russia

Cover Page

Cite item

Abstract

The article is devoted to the advertising rhetoric and techniques of verbal effects, which are based on gender stereotypes of Russian and French linguistic culture community.

About the authors

A V Strachova

Peoples' Friendship University of Russia

Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru <mailto:kafedra_fl_rudn@mail.ru>
Кафедра общего и русского языкознания; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

References

  1. Аристотель. Поэтика. Метафизика. Аналитика. - М., 2008.
  2. Имшинецкая И. Креатив в рекламе. - М., 2007.
  3. Михеева Е.С., Ремчукова Е.Н. Феномен смысловой двуплановости слова как креативная составляющая заголовков в современных СМИ // Функциональная семантика, семиотика знаковых систем и методы их изучения. II Новиковские чтения: Материалы международной научной концеренции (Москва, 16-17 апреля 2009 г.). - М., 2009.
  4. Философский энциклопедический словарь / Под редакцией Е.Ф. Губского. - М., 2003.
  5. Adam J.-M., Bonhomme M. L'argumentation publicitaire. Rhétorique de l'éloge et de la persuasion. - P., 2007.

Copyright (c) 2010 Strachova A.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies