Gender stereotypes in advertising rhetoric in France and in Russia

封面

如何引用文章

详细

The article is devoted to the advertising rhetoric and techniques of verbal effects, which are based on gender stereotypes of Russian and French linguistic culture community.

作者简介

A Strachova

Peoples' Friendship University of Russia

Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru <mailto:kafedra_fl_rudn@mail.ru>
Кафедра общего и русского языкознания; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

参考

  1. Аристотель. Поэтика. Метафизика. Аналитика. - М., 2008.
  2. Имшинецкая И. Креатив в рекламе. - М., 2007.
  3. Михеева Е.С., Ремчукова Е.Н. Феномен смысловой двуплановости слова как креативная составляющая заголовков в современных СМИ // Функциональная семантика, семиотика знаковых систем и методы их изучения. II Новиковские чтения: Материалы международной научной концеренции (Москва, 16-17 апреля 2009 г.). - М., 2009.
  4. Философский энциклопедический словарь / Под редакцией Е.Ф. Губского. - М., 2003.
  5. Adam J.-M., Bonhomme M. L'argumentation publicitaire. Rhétorique de l'éloge et de la persuasion. - P., 2007.

版权所有 © Strachova A., 2010

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用 4.0国际许可协议的许可。

##common.cookie##