Gender stereotypes in advertising rhetoric in France and in Russia
- 作者: Strachova AV1
-
隶属关系:
- Peoples' Friendship University of Russia
- 期: 编号 3 (2010)
- 页面: 23-29
- 栏目: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9631
如何引用文章
全文:
详细
The article is devoted to the advertising rhetoric and techniques of verbal effects, which are based on gender stereotypes of Russian and French linguistic culture community.
作者简介
A Strachova
Peoples' Friendship University of Russia
Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru <mailto:kafedra_fl_rudn@mail.ru>
Кафедра общего и русского языкознания; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia
参考
- Аристотель. Поэтика. Метафизика. Аналитика. - М., 2008.
- Имшинецкая И. Креатив в рекламе. - М., 2007.
- Михеева Е.С., Ремчукова Е.Н. Феномен смысловой двуплановости слова как креативная составляющая заголовков в современных СМИ // Функциональная семантика, семиотика знаковых систем и методы их изучения. II Новиковские чтения: Материалы международной научной концеренции (Москва, 16-17 апреля 2009 г.). - М., 2009.
- Философский энциклопедический словарь / Под редакцией Е.Ф. Губского. - М., 2003.
- Adam J.-M., Bonhomme M. L'argumentation publicitaire. Rhétorique de l'éloge et de la persuasion. - P., 2007.