Gender stereotypes in advertising rhetoric in France and in Russia
- Authors: Strachova AV1
-
Affiliations:
- Peoples' Friendship University of Russia
- Issue: No 3 (2010)
- Pages: 23-29
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9631
Cite item
Full Text
Abstract
The article is devoted to the advertising rhetoric and techniques of verbal effects, which are based on gender stereotypes of Russian and French linguistic culture community.
About the authors
A V Strachova
Peoples' Friendship University of Russia
Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru <mailto:kafedra_fl_rudn@mail.ru>
Кафедра общего и русского языкознания; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia
References
- Аристотель. Поэтика. Метафизика. Аналитика. - М., 2008.
- Имшинецкая И. Креатив в рекламе. - М., 2007.
- Михеева Е.С., Ремчукова Е.Н. Феномен смысловой двуплановости слова как креативная составляющая заголовков в современных СМИ // Функциональная семантика, семиотика знаковых систем и методы их изучения. II Новиковские чтения: Материалы международной научной концеренции (Москва, 16-17 апреля 2009 г.). - М., 2009.
- Философский энциклопедический словарь / Под редакцией Е.Ф. Губского. - М., 2003.
- Adam J.-M., Bonhomme M. L'argumentation publicitaire. Rhétorique de l'éloge et de la persuasion. - P., 2007.