Female gender stereotype in French advertising texts

Cover Page

Cite item

Abstract

This article deals with the problem of female gender stereotypes in French advertising texts. On the ground of the practical analysis of advertising texts published in some modern French periodicals, we managed to expose and define general and national-cultural female gender stereotypes fixed in collective consciousness of the French.

About the authors

A S Borisova

The Russian University of Peoples' Friendship

Кафедра иностранных языков; Российский университет дружбы народов; The Russian University of Peoples' Friendship

References

  1. Грошев И.В. Рекламные технологии гендера // Общественные науки и современность. - М., 2000. - № 4.
  2. Горошко Е., Кирилина А.В. Гендерные исследования в лингвистике сегодня // Гендерные исследования. - М., 1999. - № 2.
  3. Дейян А. Реклама. - М.: Прогресс, 1993.
  4. Дедюхин А.А. Модели организации вербальной и визуальной информации в тексте рекламы: Автореф. дис. ... канд. филол. наук. - Краснодар, 2006.
  5. Кирилина А.В. Особенности и тенденции развития гендерных исследований в российской лингвистике // Гендер: язык, культура, коммуникация. - М.: МГЛУ, 2001.
  6. Лормель К. Современная Реклама. - Дижон, 2003.
  7. Максимова О.Б. Гендерное измерение в современном социально-коммуникативном дискурсе: роль рекламы // Вестник РУДН. Серия Социология. - М.: РУДН, 2004. - № 6-7.
  8. Медведева Е.В. Рекламная коммуникация. - М.: Едиториал УРСС, 2004.
  9. Огилви Д. Огилви о рекламе. - М.: Эксмо, 2003.
  10. Разумовский Б.С. Реклама как вид социальной информации: Автореф. дис. ... канд. филос. наук. - Минск, 1992.
  11. Шарков Ф.И., Гостенина В.И. Технология рекламы. - М.: РИП Холдинг, 2007.

Copyright (c) 2008 Borisova A.S.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies