Female gender stereotype in French advertising texts

封面

如何引用文章

详细

This article deals with the problem of female gender stereotypes in French advertising texts. On the ground of the practical analysis of advertising texts published in some modern French periodicals, we managed to expose and define general and national-cultural female gender stereotypes fixed in collective consciousness of the French.

作者简介

A Borisova

The Russian University of Peoples' Friendship

Кафедра иностранных языков; Российский университет дружбы народов; The Russian University of Peoples' Friendship

参考

  1. Грошев И.В. Рекламные технологии гендера // Общественные науки и современность. - М., 2000. - № 4.
  2. Горошко Е., Кирилина А.В. Гендерные исследования в лингвистике сегодня // Гендерные исследования. - М., 1999. - № 2.
  3. Дейян А. Реклама. - М.: Прогресс, 1993.
  4. Дедюхин А.А. Модели организации вербальной и визуальной информации в тексте рекламы: Автореф. дис. ... канд. филол. наук. - Краснодар, 2006.
  5. Кирилина А.В. Особенности и тенденции развития гендерных исследований в российской лингвистике // Гендер: язык, культура, коммуникация. - М.: МГЛУ, 2001.
  6. Лормель К. Современная Реклама. - Дижон, 2003.
  7. Максимова О.Б. Гендерное измерение в современном социально-коммуникативном дискурсе: роль рекламы // Вестник РУДН. Серия Социология. - М.: РУДН, 2004. - № 6-7.
  8. Медведева Е.В. Рекламная коммуникация. - М.: Едиториал УРСС, 2004.
  9. Огилви Д. Огилви о рекламе. - М.: Эксмо, 2003.
  10. Разумовский Б.С. Реклама как вид социальной информации: Автореф. дис. ... канд. филос. наук. - Минск, 1992.
  11. Шарков Ф.И., Гостенина В.И. Технология рекламы. - М.: РИП Холдинг, 2007.

版权所有 © Borisova A., 2008

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用 4.0国际许可协议的许可。

##common.cookie##