Appellative strategies in modern French printed advertising: intercultural analysis

Cover Page

Cite item

Abstract

The article deals with the appellative strategies, reflecting French national peculiarities in modern French printed advertising.

About the authors

A S Borisova

Peoples’ Friendship University of Russia

Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru
Chair of Foreign Languages Faculty of Philology

N S Naydenova

Peoples’ Friendship University of Russia

Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru
Chair of Foreign Languages Faculty of Philology

References

  1. Крылова О.А. Лингвистическая стилистика: Кн. 1: Теория: Учеб. пособие. — М.: Высшая школа, 2006.
  2. Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. — М.: Прогресс, 1994.
  3. Delcambre P. La notion du texte publicitaire. — Agence X, 2001.
  4. Мадариага С. Англичане, испанцы, французы. — СПб.: Наука, 2003.
  5. Япп Н., Сиретт М. Эти странные французы. — М.: Эгмонт, 2008.
  6. Кургузёнкова Ж.В. Особенности культуры франкоязычного мира сквозь призму фразеологии. Дисс.. канд. фил. наук. — М., 2004.
  7. Евсевский Ф. Едим по-французски. — М.: Евробукс, 2004.

Copyright (c) 2013 Borisova A.S., Naydenova N.S.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies