Institutional Discourse Markers: Educational Discourse

Cover Page

Cite item

Abstract

The author examines discourse parameters for the administrative, teachers and students discourse varieties in British high (secondary) school. The study identifies the discourse markers, their relationships and functions.

About the authors

B V Penkov

Russian State University for Tourism and Service

Email: boris,penkov@yahoo.com
Кафедра иностранных языков; Российский государственный университет туризма и сервиса; Russian State University for Tourism and Service

References

  1. Кашкин В.Б. Сопоставительные исследования дискурса // Концептуальное пространство языка. - Тамбов: ТГУ, 2005. - С. 337-353.
  2. Карасик В.И. Дискурсивная персонология // Язык, коммуникация и социальная среда: Сбор. научн. трудов. Вып. 5. - Воронеж: Воронежский гос. университет, 2007. - С. 78-86.
  3. Пеньков Б.В. Маркеры образовательного дискурса. - М.: ФГОУВПО «Российский государственный университет туризма и сервиса»; Воронеж: ГОУВПО «Воронежский государственный технический университет», 2009.
  4. Пеньков Б.В. Образовательный дискурс. - Воронеж: ГОУВПО «Воронежский государственный технический университет», 2007.
  5. Пеньков Б.В. Взаимодействие терминологической и нетерминологической лексики образовательного сервиса (на материале педагогического дискурса американской средней школы) // Сервис Plus. Научный журнал. - № 2. - М.: РГУТиС, 2008. - С. 47-55.
  6. Беркнер С.С., Пеньков Б.В. Лексико-семантическая специфика субъязыка школы (на материале языка американской школы) // Филологические науки в МГИМО. - Вып. 14. - М.: МГИМО(У), 2003. - С. 40-50.
  7. Deppermann A. Grammatik und Semantik aus gespraechsanalytischer Sicht. - Berlin: Mouton de Gruyter, 2007.
  8. Sandig B. Beendigung(en) als interaktive Leistung // Sprache als Prozeß. - Tübingen: Narr, 2007. - S. 307-338.

Copyright (c) 2010 Penkov B.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies