About the linguacultural aspect of the advertisement influence on verbal consiousness of the modern youth audience (on the material of the sociolinguistics research)

Cover Page

Cite item

Abstract

In this article on the experimental material there are analyzed the content and the character of modern Russian publicity texts influence on the speech culture of the youth audience; considered both negative and positive features of advertisement language in linguacultural aspect and from Russian language teaching point of view.

About the authors

A S Mamontov

Pushkin State Russian Language Institute

Кафедра методики, педагогики и психологии; Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина; Pushkin State Russian Language Institute

References

  1. Костомаров В.Г., Бурвикова Н.Д. Современный рекламный язык и культурная память // Этнокультурная специфика речевой деятельности. - М., 2000.
  2. Красная книга рекламиста. - М., 2001.
  3. Груздевская О.К. Стилистические особенности языка рекламных текстов в обучении русскому языку как иностранному (на материале языковой игры). Магистерская диссертация на соискание степени магистра филологии. - М., 2008.

Copyright (c) 2009 Mamontov A.S.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies