About the linguacultural aspect of the advertisement influence on verbal consiousness of the modern youth audience (on the material of the sociolinguistics research)
- Authors: Mamontov AS1
-
Affiliations:
- Pushkin State Russian Language Institute
- Issue: No 3 (2009)
- Pages: 61-66
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9498
Cite item
Full Text
Abstract
In this article on the experimental material there are analyzed the content and the character of modern Russian publicity texts influence on the speech culture of the youth audience; considered both negative and positive features of advertisement language in linguacultural aspect and from Russian language teaching point of view.
About the authors
A S Mamontov
Pushkin State Russian Language InstituteКафедра методики, педагогики и психологии; Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина; Pushkin State Russian Language Institute
References
- Костомаров В.Г., Бурвикова Н.Д. Современный рекламный язык и культурная память // Этнокультурная специфика речевой деятельности. - М., 2000.
- Красная книга рекламиста. - М., 2001.
- Груздевская О.К. Стилистические особенности языка рекламных текстов в обучении русскому языку как иностранному (на материале языковой игры). Магистерская диссертация на соискание степени магистра филологии. - М., 2008.