About the linguacultural aspect of the advertisement influence on verbal consiousness of the modern youth audience (on the material of the sociolinguistics research)

封面

如何引用文章

详细

In this article on the experimental material there are analyzed the content and the character of modern Russian publicity texts influence on the speech culture of the youth audience; considered both negative and positive features of advertisement language in linguacultural aspect and from Russian language teaching point of view.

作者简介

A Mamontov

Pushkin State Russian Language Institute

Кафедра методики, педагогики и психологии; Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина; Pushkin State Russian Language Institute

参考

  1. Костомаров В.Г., Бурвикова Н.Д. Современный рекламный язык и культурная память // Этнокультурная специфика речевой деятельности. - М., 2000.
  2. Красная книга рекламиста. - М., 2001.
  3. Груздевская О.К. Стилистические особенности языка рекламных текстов в обучении русскому языку как иностранному (на материале языковой игры). Магистерская диссертация на соискание степени магистра филологии. - М., 2008.

版权所有 © Mamontov A., 2009

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用 4.0国际许可协议的许可。

##common.cookie##