About the linguacultural aspect of the advertisement influence on verbal consiousness of the modern youth audience (on the material of the sociolinguistics research)
- 作者: Mamontov AS1
-
隶属关系:
- Pushkin State Russian Language Institute
- 期: 编号 3 (2009)
- 页面: 61-66
- 栏目: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9498
如何引用文章
全文:
详细
In this article on the experimental material there are analyzed the content and the character of modern Russian publicity texts influence on the speech culture of the youth audience; considered both negative and positive features of advertisement language in linguacultural aspect and from Russian language teaching point of view.
作者简介
A Mamontov
Pushkin State Russian Language InstituteКафедра методики, педагогики и психологии; Государственный институт русского языка им. А.С. Пушкина; Pushkin State Russian Language Institute
参考
- Костомаров В.Г., Бурвикова Н.Д. Современный рекламный язык и культурная память // Этнокультурная специфика речевой деятельности. - М., 2000.
- Красная книга рекламиста. - М., 2001.
- Груздевская О.К. Стилистические особенности языка рекламных текстов в обучении русскому языку как иностранному (на материале языковой игры). Магистерская диссертация на соискание степени магистра филологии. - М., 2008.