Metaphoric conceptualization of Quantity of Food in French Phraseology

Cover Page

Cite item

Abstract

On the basis of linguo-cultural analysis of the French phraseology the spectrum of cultural connotations of concept quantity of food is defined.

About the authors

Zh V Kurguzenkova

Moscow State Open University

Email: www.msou.ru
Кафедра романо-германских языков и культурФакультет «Лингвистика и межкультурная коммуникация»; Московский государственный открытый университет; Moscow State Open University

References

  1. Зэлдин Т. Все о французах. - М.: Прогресс, 1989.
  2. Мадариага С. де. Англичане, французы, испанцы. - СПб.: Наука, 2003.
  3. Кургузёнкова Ж.В. Метафорическая концептуализация вина во французской фразеологии // Вестник РУДН. Серия «Лингвистика». - 2010. - № 1. - С. 77-83.
  4. Кургузёнкова Ж.В. Метафорическая концептуализация неотъемлемых компонентов национальной кухни во французской фразеологии // Вестник РУДН. Серия «Вопросы образования: языки и специальность». - 2010. - № 2. - С. 13-17.
  5. Кургузёнкова Ж.В. Компаративный анализ способов номинации концептов «gourmet» и «gourmand» во французском языке // Вестник РУДН. Серия «Русский и иностранные языки и методика их преподавания». - 2009. - № 4. - С. 80-86.
  6. Duneton C. Le Bouquet des Expressions Imagées. - Paris, 1990. - P. 150.

Copyright (c) 2011 Kurguzenkova Z.V.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies