Metaphoric conceptualisation of «wine» in french phraseology
- Authors: Kurguzenkova Z.V1
-
Affiliations:
- Peoples' Friendship University of Russia
- Issue: No 1 (2010)
- Pages: 77-82
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9556
Cite item
Full Text
Abstract
On the basis of linguo-cultural analysis of the French phraseology the spectrum of cultural connotations of concept «wine» is defined.
Keywords
About the authors
ZH V Kurguzenkova
Peoples' Friendship University of RussiaКафедра иностранных языковФилологический факультет; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia
References
- Зэлдин Т. Все о французах. - М.: Прогресс, 1989.
- Мадариага С. де. Англичане, французы, испанцы. - Спб.: Наука, 2003.
- Назарян А.Г. Почему так говорят по-французски? - М.: Наука, 1968. - С. 73.
- Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. - М.: Слово, 2000. - С. 139.
- Chatelain-Courtois M. Les Mots du Vin et de l`Ivresse. - P.: Belin, 2001. - Р. 147-148.