TUTORIAL SUPPORT IN THE INFORMATION SPACE OF SCHOOLS
- Authors: Glizburg V.I.1, Perevezentseva O.N.1
-
Affiliations:
- Moscow city pedagogical university
- Issue: Vol 14, No 1 (2017)
- Pages: 69-75
- Section: FORMATION OF INFORMATION EDUCATIONAL MEDIUM
- URL: https://journals.rudn.ru/informatization-education/article/view/16019
- DOI: https://doi.org/10.22363/2312-8631-2017-14-1-69-75
Cite item
Full Text
Abstract
The article deals with teachers and professional competence tyutorskoy, tutor support schools in the information space. The main requirements to the tutor support in the information space of schools, conditions of readiness of the teacher to tutor support schools in the information space. A theoretical analysis of the concept of information competence, tyutorskoy competence. It is noted that in thestructure of information competence must exist an element associated with the motivation, need and interest in the acquisition of knowledge and skills in the field of technical, software and information. Formulated key performance indicators definition of information competence of the tutor. The authors noted that information and work with it is in the modern educational and information space school mandatory components of pedagogical activity as a system.Analyzed and presented on the basis of the author’s experience of the possibility of using information and educational Moodle shell with tutor support positions in the information space of schools, sets out the basic elements and resources Moodle shell with a description of the implementation. In particular, the disclosed educational resources information and educational shell Moodle for remote support learning. The article describes a model developed by the author’s tutor support schools in the information space.
About the authors
Vita Immanuilovna Glizburg
Moscow city pedagogical university
Email: glizburg@mail.ru
doctor of pedagogical sciences, candidate of physical and mathematical sciences, professor of all-institute department of mathematics and informatics of preschool and primary education Stoljarnyj pereulok, 16, Moscow, Russia, 124242
Olga Nikolaevna Perevezentseva
Moscow city pedagogical universitygraduate student of institute of pedagogics and psychology Stoljarnyj pereulok, 16, Moscow, Russia, 124242
References
- Глизбург В.И. Информатизация образования как фактор интеграции начального обучения математике и информатике // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. 2013. № 1. С. 76-81.
- Глизбург В.И. Применение информационных технологий в процессе обучения основам топологии // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. 2011. № 1. С. 80-84.
- Глизбург В.И. Научные основы дисциплины как базовая составляющая подготовки магистров педагогического образования // Вестник Московского городского педагогического университета. Серия «Педагогика и психология». 2015. № 4 (34). С. 54-59.
- Деражне Ю.Л., Борисова Т.Б., Логинова Г.П. Тьютор в открытом обучении. М.: Знание, 1991. 58 с.
- Дудчик С.В., Грачева Н.Ю. Формирование тьюторской компетентности педагогов как залог успешной реализации инклюзивного образования // Вестник Волгоградского института бизнеса. 2015. № 4. С. 333-337.
- Ковалева Т.М. Основы тьюторского сопровождения в общем образовании»: лекции 1-4. М: Педагогический университет «Первое сентября», 2010. 56 c.
- Перевезенцева О.Н. Тьюторское сопровождение как инструмент интеграции общего и дополнительного образования младших школьников в едином информационно-образовательном пространстве школ // Успехи современной науки и образования. 2016. № 7. Т. 1. С. 170-174.
- Перевезенцева О.Н. Значимость тьюторского сопровождения единого информационно образовательного пространства школ в процессе интеграции общего и дополнительного образования // Успехи современной науки и образования. 2016. № 8. Т. 1. С. 122-124.