Gender stereotypes in advertising rhetoric in France and in Russia

Cover Page

Abstract


The article is devoted to the advertising rhetoric and techniques of verbal effects, which are based on gender stereotypes of Russian and French linguistic culture community.

A V Strachova

Peoples' Friendship University of Russia

Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru <mailto:kafedra_fl_rudn@mail.ru>
Кафедра общего и русского языкознания; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

  • Аристотель. Поэтика. Метафизика. Аналитика. - М., 2008.
  • Имшинецкая И. Креатив в рекламе. - М., 2007.
  • Михеева Е.С., Ремчукова Е.Н. Феномен смысловой двуплановости слова как креативная составляющая заголовков в современных СМИ // Функциональная семантика, семиотика знаковых систем и методы их изучения. II Новиковские чтения: Материалы международной научной концеренции (Москва, 16-17 апреля 2009 г.). - М., 2009.
  • Философский энциклопедический словарь / Под редакцией Е.Ф. Губского. - М., 2003.
  • Adam J.-M., Bonhomme M. L'argumentation publicitaire. Rhétorique de l'éloge et de la persuasion. - P., 2007.

Views

Abstract - 1189

PDF (Russian) - 131


Copyright (c) 2010 Страхова А.В.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.