Repetition in German advertisement is a speech act, contributing to the realization of the advertiser's strategy

Cover Page

Cite item

Abstract

We suppose that syntactic units in similar positions affecting the subconscious of the prospective customer can transform into emotional images according to the indirect strategy of the advertiser's manipulating influence.

About the authors

A N Mamedov

Moscow State Pedagogical University

Email: www.mpgu.edu <http://www.mpgu.edu>
Кафедра западноевропейских языков и методики их преподавания; Московский педагогический государственный университет; Moscow State Pedagogical University

References

  1. Балли Ш. Французская стилистика. - М.: Либроком, 2009.
  2. Брандес М.П. Стилистика немецкого языка. - М.: Высшая школа, 1983.
  3. Девкин В.Д. Немецкая разговорная лексика. - М.: МПГУ им В.И. Ленина, 1973.
  4. Ковальчук И.Ю. Повтор и его функции в тексте: Дисс. ... к. ф. н. - Пятигорск, 2004.
  5. Мамедов А.Н. Инфинитивные конструкции в немецком языке и их лексико-грамматические соответствия при переводе рекламных текстов на русский язык: Дисс. ... к. ф. н. - М., 2006.
  6. Попок Н.В. Лингвостилистические характеристики рекламных текстов (на материале испанского языка): Автореф. дисс. ... к. ф. н. - Минск, 1991.
  7. Сагадайдачная Е.Н. Экспрессивные средства языка в речи политиков: Автореф. дисс. ... к. ф. н. - Ростов-на-Дону, 2009.
  8. Саночкина Н.Н. Некоторые аспекты эмоционально-экспрессивного синтаксиса в дискурсе современной немецкой прессы: Дисс. ... к. ф. н. - М., 2003.
  9. Труфанова И.В. О разграничении понятий: Речевой акт, речевой жанр, речевая стратегия, речевая тактика // НДВШ. Филологические науки. - 2001. - № 3.
  10. Шейгал Е.И. Семиотика политического дискурса. - М.: Гнозис, 2004.
  11. Якобсон Р.О. Работы по поэтике. - М.: Прогресс, 1987. - С. 99-132.
  12. Boodberg Р.A. On crypto-parallelism in Chinese poetry; Syntactical metaplasia in stereoсopic parallelism. - «Cedules from a Berkeley Workshop in Asiatic Philology», 001-540701 and 017-541210, Berkeley, Calif., 1954-1955.

Copyright (c) 2011 Mamedov A.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies