The problem of the business negotiations language as genre of intercultural business communication

封面

如何引用文章

详细

Lingvocultural peculiarities of business negotiations in two variants of the English language (British and American) are analyzed in the article. The author researches discourse lexics, emotional colouring level, metaphor phrases, professional jargon and other linguistic and speech means in intercultural business discourse.

作者简介

E Malyuga

Peoples' Friendship University of Russia

Кафедра иностранных языков экономического факультета; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

参考

  1. Баранов А.Н. Аргументация как языковой и когнитивный феномен // Речевое воздействие в сфере массовой коммуникации. - М.: Наука, 1990. - C. 40-52.
  2. Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества. - М.: Искусство, 1979.
  3. Ожегов С.И., Шведова <http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9D%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%8F_%D0%AE%D0%BB%D1%8C%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B0>Н.Ю. Толковый словарь русского языка. - М.: Азъ, 1995.
  4. Попова З.Д., Стернин И.А. Язык и национальная картина мира. - Воронеж: Истоки, 2003.
  5. Harnett D.L., Cummings L.L. Bargaining Behaviour: An International Study. - Dame Publications Inc., 1980.
  6. Gulliver P.H. Disputes and Negotiations. - Academic Press, 1979.
  7. Raiffa H. The Art and Science of Negotiation. - Cambridge: Harvard University Press, 1982.
  8. Stein J.G. International negotiation: A multidisciplinary perspective // Negotiation Journal. - 1988. - Vol. 4. - P. 221-231.

版权所有 © Malyuga E., 2009

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用 4.0国际许可协议的许可。

##common.cookie##