Linguocogntive aspects of intercultural business communication
- Authors: Maliuga EN1
-
Affiliations:
- Peoples' Friendship University of Russia
- Issue: No 2 (2008)
- Pages: 31-37
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9739
Cite item
Full Text
Abstract
The author analyses the main lingvocognitive characteristics of cross-cultural business communication and considers examples of speech behaviour of business partners.
About the authors
E N Maliuga
Peoples' Friendship University of RussiaКафедра иностранных языков экономического факультета; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia
References
- Бэнкс Дж. Мультикультурное образование: цели и измерения // Новые ценности образования: культурная и мультикультурная среда школ. Вып. 4. - М.: Инноватор, 1996.
- Бателан П. Межкультурное образование - больше, чем долг // Права человека и культура мира: проблемы обучения и воспитания. - Лиллехаммер, 1996 / Под ред. Э. Клевена и др. - М.: АИРО - ХХ.
- Хенви Р. Достижимая глобальная перспектива / Пер. с англ. Я.И. Коплера и др. - Рязань, 1994.
- The Research Manual: Design and Statistics for Applied Linguistics Evelyn Hatch. - New York: Newbury House, 1991.
- Телия В.Н. Первоочередные задачи и методологические исследования фразеологического состава языка в контексте культуры // Фразеология в контексте культуры. - М., 1999.
- Астафурова Т.Н. Варьирование речевой деятельности в межкультурном деловом общении // Языковая личность: Жанровая речевая деятельность. - Волгоград, 1998.
- Hall E.T. Beyond culture. - New York: Anchor Press, 1976.
- Damen L. Culture learning: The fifth dimension in the language classroom. - Reading, MA: Addison-Wesley, 1987.
- Weaver W. The mathematical theory of communication. - Urbana and Chicago: University of Illinois Press, 1949.
- Володина Л.В., Карпухина О.К. Деловое общение и основы теории коммуникации. - СПб., 2002.