To the aspect of the structure of the semantic fields of emotional and evaluative verbs in Russian and Arabic languages

Cover Page

Cite item

Abstract

The article is devoted to analysis of lexical-semantic units, which are included in the lexico-semantic groups in the system of Russian and Arabic languages. It also presents a specific entities of functioning of these lexical units according to their significant role in the national picture of the world.

About the authors

V S Elyseev

Peoples' Friendship University of Russia

Email: kaf_yazik_rudn@mail.ru <mailto:kaf_yazik_rudn@mail.ru>
Кафедра общего и русского языкознания; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

References

  1. Ярцева В.Н. Принципы типологического исследования родственных и неродственных языков // Проблемы языковедения. - М., 1967. - С. 203.
  2. Аракин В.Д. Сравнительная типология английского и русского языков: Учеб. пос. - 3-е изд. - М.: ФИЗМАТЛИТ. - С. 100.
  3. Лурия А.Р. Язык и сознание / Под ред. Е.Д. Хомской. М.: Изд-во Моск. Ун-та, 1979. - С. 113.
  4. Форум русистов России, стран Северной Африки и Ближнего Востока: Сборник научно-методических статей и сообщений / Под общей ред. Т.М. Балыхиной. - М.: Изд-во РУДН, 2006
  5. Леонтьев А.А. Важнейшие проблемы сопоставления русского языка и языков Востока (в связи с задачами обучения русскому языку) // МАПРЯЛ. Международный симпозиум «Актуальные проблемы преподавания русского языка в странах Азии, Среднего и Ближнего Востока» (тезисы докладов). - М., 1972. - С. 23, 52.
  6. Виноградов В.В. Русский язык. Грамматическое учение о слове. - М.; Л., 1947. - С. 422.
  7. Большой толковый словарь русского языка / Гл. ред. С.А. Кузнецов. - СПб.: Норинт, 1998. URL: www.gramota.ru
  8. Гранде Б.М. Курс арабской грамматики в сравнительно-историческом освещении. Гл. 2. - М.: Восточная литература РАН, 2001. - С. 121.

Copyright (c) 2011 Елисеев В.С.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies