The main parameters of the functional and activity approach to the study of the notional characteristics of the evaluative language and speech units

Cover Page

Cite item

Abstract

The article is the continuationof the description of the cognitive linguistic approach to the study of linguistic evaluation. Philosophical and methodological grounds of the the functional and activity approach to the study of language value and speech evaluation are viewed in it.

About the authors

I V Chekulai

Belgorod State University

Кафедра английского языка; Белгородский государственный университет; Belgorod State University

O N Prokhorova

Belgorod State University

Кафедра английского языка; Белгородский государственный университет; Belgorod State University

References

  1. Арутюнова Н.Д. Типы языковых значений: оценка, событие, факт. - М.: Наука, 1988.
  2. Давыдов М.В. Звуковые парадоксы английского языка и их функциональная специфика. - М.: Изд-во МГУ, 1984.
  3. Никитин М.В. Основания когнитивной семантики: учебное пособие. - СПб.: Изд-во РГПУ, 2003.
  4. Прохорова О.Н., Чекулай И.В. Принцип матрично-сетевой организации системы ценностных концептов // Вестник РУДН. Сер. Лингвистика. - 2007. - № 1(9). - С. 44-50.

Copyright (c) 2008 Chekulai I.V., Prokhorova O.N.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies