The main parameters of the functional and activity approach to the study of the notional characteristics of the evaluative language and speech units
- Authors: Chekulai IV1, Prokhorova ON1
-
Affiliations:
- Belgorod State University
- Issue: No 2 (2008)
- Pages: 85-91
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9747
Cite item
Full Text
Abstract
The article is the continuationof the description of the cognitive linguistic approach to the study of linguistic evaluation. Philosophical and methodological grounds of the the functional and activity approach to the study of language value and speech evaluation are viewed in it.
About the authors
I V Chekulai
Belgorod State UniversityКафедра английского языка; Белгородский государственный университет; Belgorod State University
O N Prokhorova
Belgorod State UniversityКафедра английского языка; Белгородский государственный университет; Belgorod State University
References
- Арутюнова Н.Д. Типы языковых значений: оценка, событие, факт. - М.: Наука, 1988.
- Давыдов М.В. Звуковые парадоксы английского языка и их функциональная специфика. - М.: Изд-во МГУ, 1984.
- Никитин М.В. Основания когнитивной семантики: учебное пособие. - СПб.: Изд-во РГПУ, 2003.
- Прохорова О.Н., Чекулай И.В. Принцип матрично-сетевой организации системы ценностных концептов // Вестник РУДН. Сер. Лингвистика. - 2007. - № 1(9). - С. 44-50.