Election campaign discourse as a particular communication field

Cover Page

Cite item

Abstract

The article outlines the general properties and characteristics of election campaign discourse that allow it to be distinguished as a relatively independent genre of political communication within the framework of the political discourse.

About the authors

J Baghana

Belgorod State University

Email: baghana@yandex.ru
Кафедра французского языка; Белгородский государственный университет; Belgorod State University

E A Bocharova

Belgorod State University

Email: baghana@yandex.ru
Кафедра французского языка; Белгородский государственный университет; Belgorod State University

References

  1. Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. - М., 1981.
  2. Кожина М.Н. О функциональных семантико-стилистических категориях текста // Филологические науки. - 1987. - № 2.
  3. Филиппов К.А. Лингвистика текста: Курс лекций. - СПбГУ, 2003.
  4. Brinker Klaus. Textlinguistik. - Heidelberg: Groos, 1992.
  5. Колшанский Г.В. Коммуникативная функция и структура языка. - М., 1984.
  6. Александрова О.В. Проблемы экспрессивного синтаксиса. - М., 1984.
  7. Чернявская В.Е. Дискурс власти и власть дискурса: проблемы речевого воздействия. - М.: Флинта: Наука, 2006.
  8. Арутюнова Н.Д. Метафора и дискурс // Теория метафоры. - М., 1990.
  9. Дейк Т.А. ван. Язык. Познание. Коммуникация. - М., 1989.
  10. Кубрякова Е.С. Язык и знание. - М., 2004.
  11. Шейгал Е.И. Семиотика политического дискурса. - Волгоград, 2000.
  12. Баранов А.Н. Введение в прикладную лингвистику. - М., 2001.
  13. Киуру К.В. Публичная коммуникация: дискурсивные практики и коды. - СПб., 2005.
  14. Чудинов А.П. Россия в метафорическом зеркале // Русская речь. - 2002. - № 1, 2, 3.
  15. Nickl M.M. Einige Entwürfe und Einträge in der neueren kommunikationswiaaenschaftlichen Pursuasionsforschung // Beiträge zur Persuasionsforschung. - M. Hoffman, Hrsg. Ch. Keßler. - Peter Lang Frankfurt, 1998.
  16. Авдеенко И.А. Структурные и суггестивные свойства вербальных составляющих рекламного текста.: Автореф. дисс. ... канд. филол. наук. - Барнаул, 2001.
  17. Речевое воздействие в сфере массовой коммуникации. - М., 1990.

Copyright (c) 2012 Baghana J., Bocharova E.A.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies