The Sixth International Conference «CURRENT ISSUES OF CONTEMPORARY LANGUAGE EDUCATION AT HIGHER SCHOOL: QUESTIONS OF LANGUAGE THEORY AND TEACHING METHODS» Kolomna, May 18-20, 2017

Cover Page

Abstract



Natalia A Akhrenova

nakhrenova@mail.ru
State University of Humanities and Social Studies

Natalia A. Akhrenova, PhD, Associate Professor, the Head of the Regional university linguistic centre of the faculty of foreign languages of State University of Humanities and Social Studies, vice-president of National Association of Applied Linguistics. Research interests: on-line communication, Internetlinguistics, FLT theory and methods.

Elena M Mishieva

lena.murashkovskaya@gmail.com
Lomonosov Moscow State University

Elena M. Mishieva, PhD, Lecturer at the Department of Foreign Language Teaching Theory, Faculty of Foreign Languages and Area Studies, Lomonosov Moscow State University. Research interests: FLT theory and methods, co-study of foreign languages and cultures with native ones, online communication, youth discourse.

  • Abbamonte, L., Cavaliere, F. (2017) Shopping as ‘Best Practice’ - Analyzing Walmart’s Debated Sustainability Policies. Russian Journal of Linguistics, 21 (1), 105-125.
  • Dubrovskaya, T. (2017) Metapragmatics of Аdministering Justice in Russian and English Judicial Discourse. Russian Journal of Linguistics, 21 (1), 73-90.
  • Gornostayeva, A. (2016) American Political Discourse: Irony in Pre-Election Campaign 2016. Russian Journal of Linguistics, 20 (4), 179-196.
  • Larina T., Leontovich O. (2015) Too Many Walls and not Enough Bridges: The Importance of Intercultural Communication Studies. Russian Journal of Linguistics, 19 (4), 9-16.
  • Leontovich, O.A. (2017). “A Mirror in which Everyone Displays their Image”: Identity Construction in Discourse. Russian Journal of Linguistics, 21 (2), 247-259.
  • Ozyumenko, V. (2017) Media Discourse in an Atmosphere of Information Warfare: From Manipulation to Aggression. Russian Journal of Linguistics, 21 (1), 203-220.
  • Ter-Minasova, S. (2015) Contradictions of international communication in the era of globalization: Obstacles or driving forces? Russian Journal of Linguistics, 19 (4), 43-48.
  • Volkova, Y., Panchenko N. (2016) Destructiveness in Political Discourse. Russian Journal of Linguistics, 20 (4), 161-178.
  • Ахренова Н.А. Интернет-дискурс как гипертекст // Вестник Московского государственного областного университета. 2016. (3), С. 1-12. [Akhrenova, N. (2016) Internet-diskurs kak gipertekst (Internet discourse as hypertext).Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta, 3, 1- 12. (In Russ.)]
  • Беляков М.В., Максименко О.И. ‘Fake news’ в эпоху информационных войн. Актуальные направления фундаментальных и прикладных исследований материалы XI международной научно-практической конференции. НИЦ «Академический», 2017, С. 153-155 [Belya¬kov, M., Maksimenko, O. (2017) ‘Fake news’ v epokhu infor-matsionnykh voin (Fake news in the era of information war-fare). Aktual'nye napravleniya fundamental'nykh i prikladnykh issledovanii materialy XI mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferentsii. NITs «Aka¬demicheskii», 153-155 (In Russ.)]
  • Богданова Л.И. Лексикографическое представление оценочной характеристики слова // Лексикология. Лексикография (Русско-славянский цикл). Русская диалектология. Когнитивная лингвистика. Сборник статей по материалам XLVI Международной филологической кон¬ференции 13-22 марта 2017 г. в СПБГУ. ВВМ Санкт-Петербург, 2017. С. 93-99. [Bogdanova, L. (2017) Leksikograficheskoe predstavlenie otsenochnoi kharakteristiki slova (Lexicographical representation of word evaluativity). Leksikologiya. Leksikografiya (Russko-slavyanskii tsikl). Russkaya dialektologiya. Kognitivnaya lingvistika. Sbornik statei po materia¬lam XLVI Mezhdunarodnoi filologicheskoi konferentsii 13-22 Marta 2017 g. v SPBGU. VM Sankt-Petersburg, 93- 99. (In Russ.)]
  • Добросклонская Т.Г. Медиатексты как учебный материал // Материалы международной конференции «Учебник. Ученик. Учитель» 26-27 мая 2016. Книжный дом университет Москва, 2016. С. 281- 292. [Dobrosklonskaya, T. (2016) Mediateksty kak uchebnyi material (Media text as learning material. Materialy mezhdunarodnoi konferentsii “Uchebnik. Uchenik. Uchitel'” 26-27 maya 2016. Knizhnyi dom universitet Moscow, 281-292. (In Russ.)]
  • Карасик В.И. Трансформация знаний в современную эпоху: лингвокультурный аспект // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. 2017. № 3 (116). С. 88-94. [Karasik, V. (2017) Transformatsiya znanii v sovremennuyu epokhu: lingvokul'turnyi aspekt (Modern knowledge transformation: linguocultural aspect). Izvestiya Volgogradskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 3 (116), 88-94. (In Russ.)]
  • Колесникова А.Н. Использование видеокастов в обучении практической фонетике английского языка // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2017. № 1. С. 178-186. [Kolesnikova, A. (2017) Ispol'zovanie videokastov v obuchenii prakticheskoi fonetike angliiskogo yazyka (Video casts in the teaching of English practical phonetics). Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 19: Lingvistika i mezhkul'turnaya kommunikatsiya. 1, 178- 186. (In Russ.)]
  • Мишиева Е.М. Функционирование дискурсивных маркеров в молодежной онлайн-коммуникации // Ученые записки Национального общества прикладной лингвистики. 2016. № 1. С. 84- 91. [Mishieva, E. (2016) Funktsionirovanie diskursivnykh markerov v molodezhnoi onlain-kommunikatsii (Discourse markers functioning in youth online communication). Uchenye zapiski Natsional'nogo obshchestva prikladnoi lingvistiki. 1, 84- 91. (In Russ.)]
  • Тер-Минасова С.Г. Опыт машинного перевода в России в середине ХХ века // Сборник научных и учебно-методических трудов. Выпуск 13. КДУ, Университетская книга Москва, 2016. С. 7-13. [Ter-Minasova, S. (2016) Opyt mashinnogo perevoda v Rossii v seredine XX veka (Machine translation experience in Russia in the mid XX century). Sbornik nauchnykh i uchebno-metodicheskikh trudov. Vypusk 13. KDU, Universitetskaya kniga Moskva, 7-13. (In Russ.)]
  • Тер-Минасова С.Г. Учитель, ученик, учебник в современной России // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2016. № 4. С. 130-138. [Ter-Minasova, S. (2016) Uchitel', uchenik, uchebnik v sovremennoi Rossii (Teacher, student, textbook in modern Russia). Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 19: Lingvistika i mezhkul'turnaya kommunikatsiya, 4, 130-138. (In Russ.)]
  • Титова С.В. Модель мобильного обучения иностранным языкам // Педагогика и психология образования. 2017. № 1. С. 123-134. [Titova, S. (2017) Model' mobil'nogo obucheniya ino¬strannym yazykam (Model of mobile learning of foreign languages). Pedagogika i psikhologiya obrazovaniia, 1, 123-134. (In Russ.)]
  • Титова С. В. Контроль и оценивание в языковом классе с помощью мобильных приложений // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуни¬кация. 2017. № 1. С. 24-35. [Titova, S. (2017) Kontrol' i otsenivanie v yazykovom klasse s pomoshch'yu mobil'nykh prilozhenii (Monitoring and evaluation at language classes by mobile apps). Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 19: Lingvistika i mezhkul'turnaya kommunika¬tsiya, 1, 24-35. (In Russ.)]

Views

Abstract - 56

PDF (Russian) - 58


Copyright (c) 2017 Akhrenova N.A., Mishieva E.M.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.