The Sixth International Conference «CURRENT ISSUES OF CONTEMPORARY LANGUAGE EDUCATION AT HIGHER SCHOOL: QUESTIONS OF LANGUAGE THEORY AND TEACHING METHODS» Kolomna, May 18-20, 2017

封面

如何引用文章

详细

作者简介

Natalia Akhrenova

State University of Humanities and Social Studies

Email: nakhrenova@mail.ru
Natalia A. Akhrenova, PhD, Associate Professor, the Head of the Regional university linguistic centre of the faculty of foreign languages of State University of Humanities and Social Studies, vice-president of National Association of Applied Linguistics. Research interests: on-line communication, Internetlinguistics, FLT theory and methods.

Elena Mishieva

Lomonosov Moscow State University

Email: lena.murashkovskaya@gmail.com
Elena M. Mishieva, PhD, Lecturer at the Department of Foreign Language Teaching Theory, Faculty of Foreign Languages and Area Studies, Lomonosov Moscow State University. Research interests: FLT theory and methods, co-study of foreign languages and cultures with native ones, online communication, youth discourse.

参考

  1. Abbamonte, L., Cavaliere, F. (2017) Shopping as ‘Best Practice’ - Analyzing Walmart’s Debated Sustainability Policies. Russian Journal of Linguistics, 21 (1), 105-125.
  2. Dubrovskaya, T. (2017) Metapragmatics of Аdministering Justice in Russian and English Judicial Discourse. Russian Journal of Linguistics, 21 (1), 73-90.
  3. Gornostayeva, A. (2016) American Political Discourse: Irony in Pre-Election Campaign 2016. Russian Journal of Linguistics, 20 (4), 179-196.
  4. Larina T., Leontovich O. (2015) Too Many Walls and not Enough Bridges: The Importance of Intercultural Communication Studies. Russian Journal of Linguistics, 19 (4), 9-16.
  5. Leontovich, O.A. (2017). “A Mirror in which Everyone Displays their Image”: Identity Construction in Discourse. Russian Journal of Linguistics, 21 (2), 247-259.
  6. Ozyumenko, V. (2017) Media Discourse in an Atmosphere of Information Warfare: From Manipulation to Aggression. Russian Journal of Linguistics, 21 (1), 203-220.
  7. Ter-Minasova, S. (2015) Contradictions of international communication in the era of globalization: Obstacles or driving forces? Russian Journal of Linguistics, 19 (4), 43-48.
  8. Volkova, Y., Panchenko N. (2016) Destructiveness in Political Discourse. Russian Journal of Linguistics, 20 (4), 161-178.
  9. Ахренова Н.А. Интернет-дискурс как гипертекст // Вестник Московского государственного областного университета. 2016. (3), С. 1-12. [Akhrenova, N. (2016) Internet-diskurs kak gipertekst (Internet discourse as hypertext).Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta, 3, 1- 12. (In Russ.)]
  10. Беляков М.В., Максименко О.И. ‘Fake news’ в эпоху информационных войн. Актуальные направления фундаментальных и прикладных исследований материалы XI международной научно-практической конференции. НИЦ «Академический», 2017, С. 153-155 [Belya¬kov, M., Maksimenko, O. (2017) ‘Fake news’ v epokhu infor-matsionnykh voin (Fake news in the era of information war-fare). Aktual'nye napravleniya fundamental'nykh i prikladnykh issledovanii materialy XI mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferentsii. NITs «Aka¬demicheskii», 153-155 (In Russ.)]
  11. Богданова Л.И. Лексикографическое представление оценочной характеристики слова // Лексикология. Лексикография (Русско-славянский цикл). Русская диалектология. Когнитивная лингвистика. Сборник статей по материалам XLVI Международной филологической кон¬ференции 13-22 марта 2017 г. в СПБГУ. ВВМ Санкт-Петербург, 2017. С. 93-99. [Bogdanova, L. (2017) Leksikograficheskoe predstavlenie otsenochnoi kharakteristiki slova (Lexicographical representation of word evaluativity). Leksikologiya. Leksikografiya (Russko-slavyanskii tsikl). Russkaya dialektologiya. Kognitivnaya lingvistika. Sbornik statei po materia¬lam XLVI Mezhdunarodnoi filologicheskoi konferentsii 13-22 Marta 2017 g. v SPBGU. VM Sankt-Petersburg, 93- 99. (In Russ.)]
  12. Добросклонская Т.Г. Медиатексты как учебный материал // Материалы международной конференции «Учебник. Ученик. Учитель» 26-27 мая 2016. Книжный дом университет Москва, 2016. С. 281- 292. [Dobrosklonskaya, T. (2016) Mediateksty kak uchebnyi material (Media text as learning material. Materialy mezhdunarodnoi konferentsii “Uchebnik. Uchenik. Uchitel'” 26-27 maya 2016. Knizhnyi dom universitet Moscow, 281-292. (In Russ.)]
  13. Карасик В.И. Трансформация знаний в современную эпоху: лингвокультурный аспект // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. 2017. № 3 (116). С. 88-94. [Karasik, V. (2017) Transformatsiya znanii v sovremennuyu epokhu: lingvokul'turnyi aspekt (Modern knowledge transformation: linguocultural aspect). Izvestiya Volgogradskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 3 (116), 88-94. (In Russ.)]
  14. Колесникова А.Н. Использование видеокастов в обучении практической фонетике английского языка // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2017. № 1. С. 178-186. [Kolesnikova, A. (2017) Ispol'zovanie videokastov v obuchenii prakticheskoi fonetike angliiskogo yazyka (Video casts in the teaching of English practical phonetics). Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 19: Lingvistika i mezhkul'turnaya kommunikatsiya. 1, 178- 186. (In Russ.)]
  15. Мишиева Е.М. Функционирование дискурсивных маркеров в молодежной онлайн-коммуникации // Ученые записки Национального общества прикладной лингвистики. 2016. № 1. С. 84- 91. [Mishieva, E. (2016) Funktsionirovanie diskursivnykh markerov v molodezhnoi onlain-kommunikatsii (Discourse markers functioning in youth online communication). Uchenye zapiski Natsional'nogo obshchestva prikladnoi lingvistiki. 1, 84- 91. (In Russ.)]
  16. Тер-Минасова С.Г. Опыт машинного перевода в России в середине ХХ века // Сборник научных и учебно-методических трудов. Выпуск 13. КДУ, Университетская книга Москва, 2016. С. 7-13. [Ter-Minasova, S. (2016) Opyt mashinnogo perevoda v Rossii v seredine XX veka (Machine translation experience in Russia in the mid XX century). Sbornik nauchnykh i uchebno-metodicheskikh trudov. Vypusk 13. KDU, Universitetskaya kniga Moskva, 7-13. (In Russ.)]
  17. Тер-Минасова С.Г. Учитель, ученик, учебник в современной России // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2016. № 4. С. 130-138. [Ter-Minasova, S. (2016) Uchitel', uchenik, uchebnik v sovremennoi Rossii (Teacher, student, textbook in modern Russia). Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 19: Lingvistika i mezhkul'turnaya kommunikatsiya, 4, 130-138. (In Russ.)]
  18. Титова С.В. Модель мобильного обучения иностранным языкам // Педагогика и психология образования. 2017. № 1. С. 123-134. [Titova, S. (2017) Model' mobil'nogo obucheniya ino¬strannym yazykam (Model of mobile learning of foreign languages). Pedagogika i psikhologiya obrazovaniia, 1, 123-134. (In Russ.)]
  19. Титова С. В. Контроль и оценивание в языковом классе с помощью мобильных приложений // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуни¬кация. 2017. № 1. С. 24-35. [Titova, S. (2017) Kontrol' i otsenivanie v yazykovom klasse s pomoshch'yu mobil'nykh prilozhenii (Monitoring and evaluation at language classes by mobile apps). Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 19: Lingvistika i mezhkul'turnaya kommunika¬tsiya, 1, 24-35. (In Russ.)]

版权所有 © Akhrenova N., Mishieva E., 2017

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用 4.0国际许可协议的许可。

##common.cookie##