Correlation of pitch variations on the emphasis of American public speaking
- 作者: Ivanova YE1
-
隶属关系:
- Moscow City Pedagogical University
- 期: 编号 2 (2013)
- 页面: 37-44
- 栏目: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9709
如何引用文章
全文:
详细
The aim of the investigation, the results of which are presented in the article, was to find out pitch variations in theses and arguments in public speaking. The data obtained revealed that speakers use this prosodic feature very energetically to attract the listeners’ attention and to make the presentation more emphatic.
作者简介
Y Ivanova
Moscow City Pedagogical University
Email: i_ye@mail.ru
Department of English Phonetics, Associate Professor Moscow City Department of Education Institute of Foreign Languages
参考
- Фрейдина Е.Л. Еще раз о прагматической функции интонации // Актуальные проблемы английской лингвистики и лингводидактики. Сборник научных трудов. Вып. 7. — М.: Прометей, 2009. — С. 162—166.
- Углова Н.Г. Роль просодии в восприятии фактуальной информации // Фонетика и фонология дискурса. — М., 2010. — С. 154—164 (Вест. Моск. гос. лингвист. ун-та; вып. 580. Серия Языкознание).
- Халин С.М. Методика публичного выступления: Учеб. пособие. — 2-е изд., перераб. — Тюмень: Тюменский гос. ун-т, 2006.
- Анисимова Т.В, Гимпельсон Е.Г. Современная деловая риторика: Учеб. пособие. — М.: МПСИ, 2002.
- Гудкова Т.В. Аргументация англоязычного дискурса: фреймовый подход // Англистика XXI века: Материалы V Всероссийской научной конференции. — СПб.: Ассоциация «Университетский образовательный округ СПб и Ленинградской области», 2010. — С. 240—242.
- Смирнова О.Н. Просодический строй парламентской публичной речи (на материале выступлений в палате лордов и палате общин): Дисс.. канд. филол. наук. — М., 2011.
- Силаев П.В. Средства усиления убедительности в учебном аргументативном дискурсе студентов: Автореф. дисс.. канд. филол. наук. — Смоленск, 2010.
- URL: http://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html
- URL: http://www.ted.com/talks/dan_pink_motivation.html