Allusions and quotations as a means of representing emotions in the Russian and English financial discourse

封面

如何引用文章

详细

The article investigates the functions of allusions and quotations in the Russian and English public speeches relating to financial discourse. In both languages allusions and quotations are used by speakers in order to reach a number of pragmatic goals. However, within financial discourse these emotive tools differ across the two languages in terms of the thematic groups they belong to.

作者简介

AA Chugunov

Lomonosov Moscow State University

Email: art.305.chu@mail.ru
Faculty of Foreign Languages and Area Studies

参考

  1. Бабенко Л.Г. Лексические средства обозначения эмоций в русском языке. Свердловск: Изд-во Урал. ун-та, 1989.
  2. Богданова Л.И. Стилистика русского языка и культура речи. Лексикология для речевых действий: учебное пособие. М.: Наука, 2011.
  3. Балли Ш. Французская стилистика. М.: Иностранная литература, 1961.
  4. Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. М.: Наука, 1981.
  5. Долинин К.А. Стилистика французского языка. 2-е изд., дораб. М.: Просвещение, 1987.
  6. Остин Дж.Л. Слово как действие // Новое в зарубежной лингвистике. Вып. 17: Теория речевых актов. Сборник / Общ. ред. Б.Ю. Городецкого. М.: Прогресс, 1986.
  7. Пиотровская Л.А. Эмотивные высказывания как объект лингвистического исследования (на материале русского и чешского языков). СПб.: Изд-во Санкт-Петербургского гос. ун-та, 1994.
  8. Филимонова О.Е. Эмоциология текста. Анализ репрезентации эмоций в английском тексте: учебное пособие. СПб.: ООО «Книжный дом», 2007.
  9. Чаковская М.С. Текст как сообщение и воздействие. М.: Высшая школа, 1986.
  10. Шаховский В.И. Категоризация эмоций в лексико-семантической системе языка. Воронеж: Изд-во Воронежского ун-та, 1987.
  11. URL: http://arb.ru.
  12. URL: http://www.federalreserve.gov.
  13. URL: https://www.gov.uk.
  14. URL: http://mbk.spb.ru.

版权所有 © Chugunov A., 2014

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用 4.0国际许可协议的许可。

##common.cookie##