English borrowings in the French financial discourse as a feature of national character

Cover Page

Cite item

Abstract

English, being by far the most dominant language in modern business communications, makes an undeniable impact on other languages, which are in contact with it. French financial discourse characterised by an array of English borrowings is one of the examples of this phenomenon. This article analyzes how this trend coexists with such features of the national character of the French as patriotism, pride of their country and language.

About the authors

N S Naydenova

Peoples' Friendship University of Russia

Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru
Кафедра иностранных языков; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

References

  1. Борисова А.С. Французский национальный характер сквозь призму современных французских печатных рекламных текстов: Дисс. ... канд. филол. наук. - М., 2010.
  2. Голованивская М.К. Ментальность в зеркале языка. Некоторые базовые концепты в представлении французов и русских. - М.: Языки славянской культуры, 2009.
  3. Кларк С. Наблюдая за французами. Скрытые правила поведения. - М.: РИПОЛ классик, 2008.
  4. Найденова Н.С. Банковская и финансовая документация: Пособие по переводу с русского языка на английский. - М.: Высшая школа, 2010.
  5. Найденова Н.С., Сахадзе С.Г. Современные деловые культуры в аспекте межкультурной коммуникации (сборник текстов и упражнений): Учеб. пособие. - М.: Изд-во РУДН, 2011.
  6. Сорвиров Б.В. История экономических учений: курс лекций. - М.: Экзамен, 2008.
  7. Худокормов А.Г. История экономических учений (современный этап): Учебник / Под общ. ред. А.Г. Худокормова. - М.: ИНФРА-М, 2007.
  8. URL: www.catalystresearch.ca-cib.com

Copyright (c) 2011 Naydenova N.S.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies