Appellative strategies in modern French printed advertising: intercultural analysis
- Authors: Borisova AS1, Naydenova NS1
-
Affiliations:
- Peoples’ Friendship University of Russia
- Issue: No 2 (2013)
- Pages: 80-88
- Section: Articles
- URL: https://journals.rudn.ru/linguistics/article/view/9715
Cite item
Full Text
Abstract
The article deals with the appellative strategies, reflecting French national peculiarities in modern French printed advertising.
About the authors
A S Borisova
Peoples’ Friendship University of Russia
Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru
Chair of Foreign Languages Faculty of Philology
N S Naydenova
Peoples’ Friendship University of Russia
Email: kafedra_fl_rudn@mail.ru
Chair of Foreign Languages Faculty of Philology
References
- Крылова О.А. Лингвистическая стилистика: Кн. 1: Теория: Учеб. пособие. — М.: Высшая школа, 2006.
- Барт Р. Избранные работы. Семиотика. Поэтика. — М.: Прогресс, 1994.
- Delcambre P. La notion du texte publicitaire. — Agence X, 2001.
- Мадариага С. Англичане, испанцы, французы. — СПб.: Наука, 2003.
- Япп Н., Сиретт М. Эти странные французы. — М.: Эгмонт, 2008.
- Кургузёнкова Ж.В. Особенности культуры франкоязычного мира сквозь призму фразеологии. Дисс.. канд. фил. наук. — М., 2004.
- Евсевский Ф. Едим по-французски. — М.: Евробукс, 2004.