№ 2 (2009)

Статьи

РАСЧЕТ ПЛАСТИЧЕСКИХ ДЕФОРМАЦИЙ МАТЕРИАЛОВ И ГРУНТОВ ДОРОЖНЫХ КОНСТРУКЦИЙ ПРИ ВОЗДЕЙСТВИИ ТРАНСПОРТНОЙ НАГРУЗКИ

АЛЕКСАНДРОВ А.С.

Аннотация

The physical model of plastic deformations - time span and quantity of loads is presented. The process of accumulation of plastic deformations has inherited nature under multiple actions. The integral expression for the determination of plastic deformation caused by multiple force actions limited by Bolzman and Walter theory was derived and solved.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):3-11
pages 3-11 views

ОПРЕДЕЛЕНИЕ АКТИВНОСТИ ОПАСНЫХ СЕЧЕНИЙДВУХЭТАЖНОЙ РАМЫ В ПРЕДЕЛЬНОМ СОСТОЯНИИ

БЕЛОВ М.В., РАЕВСКИЙ А.Н.

Аннотация

Limiting condition of rod systems is parsed in an elasto-plastic stage and activity coefficients of dangerous sections are defined.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):12-18
pages 12-18 views

Моделирование коррозионного растрескивания предварительно напряженной арматуры с использованием теории длительной прочности А.Р. Ржаницына

ОВЧИННИКОВ И.И.

Аннотация

In the article, modeling stress-corrosion cracking of prestressed reinforcement with the application of the A.R. Rzhanitsyna theory of long durability is presented.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):19-23
pages 19-23 views

ПРОБИВАНИЕ СТРОИТЕЛЬНЫХ КОНСТРУКЦИЙРАЗРУШАЮЩИМСЯ ЛЕТЯЩИМ ТЕЛОМ

БИРБРАЕР А.Н., ВОЛКОДАВ И.А.

Аннотация

Analysis of joint motion of building structure and crashing missile impacting it is described. The missiles of this kind may be generated by various natural and man induced events. Equations of motion are derived. Example of their application to the problem of successive perforation of several walls by crushing missile is given. It demonstrates that the methodology permits to take into account more accurately distribution of the missile kinetic energy between itself crashing and impacted building structure deformation. The methodology described may be used for safety analysis of nuclear power plants, civil defense and so on structures subjected to destructible large kinetic energy missiles impacts.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):24-28
pages 24-28 views

ПРОДОЛЬНАЯ ТРЕЩИНА С ЧАСТИЧНО КОНТАКТИРУЮЩИМИ БЕРЕГАМИ В СЕЧЕНИИ ДОРОЖНОГО ПОКРЫТИЯ

ГАСАНОВ Ш.О.

Аннотация

The case of a throat crack in section of a road covering with partially contacting faces is considered. It is considered, that under action of external loading (cave-in of a wheel in a rough surface of a covering) in a zone of compressing stresses there is a partial closing faces of a crack.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):29-35
pages 29-35 views

ПОСТРОЕНИЕ КОМПЛЕКСНОЙ ФУНКЦИИ КРУЧЕНИЯ ДЛЯ СТЕРЖНЕЙ С СЕЧЕНИЕМ МНОГОУГОЛЬНОГО ПРОФИЛЯ

КРИСТАЛИНСКИЙ Р.Е., ТИМОФЕЕВ А.А.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):35-37
pages 35-37 views

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МНОЖИТЕЛЕЙ ЛАГРАНЖАПРИ ФОРМИРОВАНИИ МАТРИЦЫ ЖЕСТКОСТИ ТРЕУГОЛЬНОГО КОНЕЧНОГО ЭЛЕМЕНТА

КЛОЧКОВ Ю.В., НИКОЛАЕВ А.П., ВАХНИНА О.В.

Аннотация

In this article, the calculation of hard pinched cylinder casing mode of deformation with one-dimensional and triangular finite element using was presented. Comparative analysis of gotten results was done/ Calculations improvement while using triangular finite element as discretization element method with Lagrangian coefficient using was offered.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):38-43
pages 38-43 views

УСТОЙЧИВОСТЬ КОЛЕБАНИЙ СИСТЕМЫ С КОНЕЧНЫМ ЧИСЛОМ СТЕПЕНЕЙ СВОБОДЫ ПРИ СТОХАСТИЧЕСКОМ ВОЗДЕЙСТВИИ

ПАПАЕВ М.А.

Аннотация

In the article, the stability of systems with finite of degrees of freedom is considered at the determined and stochastic action on the example of a suspension bridge. Calculations are executed on two models: the first one describes oscillations of a rigidity beam of the bridge by system of two partial differential equation and the second describes the same oscillations with help of FEM. Influence of parameters of the stochastic excitation on the value of the critical parameter is investigated.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):44-55
pages 44-55 views

ОЦЕНКА ВЛИЯНИЯ ЗАГЛУБЛЕНИЯ РОСТВЕРКАПРИ КОЛЕБАНИЯХ СВАЙНОГО ФУНДАМЕНТА

КОЛЕСНИКОВ А.О., ПОПОВ В.Н.

Аннотация

The expressions to define the parameters of stiffness and damping of the foundation with a deepened pile-cap based on a wave model are offered. For each kind of vibrations, dynamic parameters are defined, with due account to the interaction of a pile-cap with ground. A principle of superposition via summing up corresponding dynamic parameters of pile-cap and piles are used.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):55a-61
pages 55a-61 views

ПОПЕРЕЧНЫЕ КОЛЕБАНИЯ УПРУГОЙ КОНСОЛЬНОЙ БАЛКИ С АМОРТИЗИРУЮЩЕЙ МАССОЙ НА ТОРЦЕ

ВАСИЛЬЕВ А.И.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):61a-62
pages 61a-62 views

ПРИБЛИЖЕННЫЙ СПОСОБ УЧЕТА НЕЛИНЕЙНОСТИ ДЕФОРМИРОВАНИЯ ПРИ РАСЧЕТЕ КОНСТРУКЦИЙ НА СЕЙСМИЧЕСКИЕ ВОЗДЕЙСТВИЯ

АГАПОВ В.П., БАРЫШЕВА Ю.A.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):63-64
pages 63-64 views

КОЛЕБАНИЯ ЦИЛИНДРИЧЕСКИХ ТРУБОПРОВОДОВ, ЗАПОЛНЕННЫХ ЖИДКОСТЬЮ, ОБУСЛОВЛЕННЫЕ ПОПЕРЕЧНЫМ ИМПУЛЬСОМ ВНЕШНЕГО ДАВЛЕНИЯ

ШЕВЛЯКОВ А.Г.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):65-74
pages 65-74 views

БЕЗБАЛОЧНЫЕ ЖЕЛЕЗОБЕТОННЫЕ ПЕРЕКРЫТИЯ:ОСОБЕННОСТИ КОНСТРУКЦИИ И ТЕХНОЛОГИИ ВОЗВЕДЕНИЯ

СВИНЦОВ А.П., МАЛОВ А.Н., НИКОЛЕНКО Ю.В., ГАНИН А.А.

Аннотация

The paper presents results of research on reinforced-concrete flat slabs and basic aspects of their construction technology. In practice of civil construction precast, precast and cast-in-situ, and total cast-in-situ slabs apply. The authors have been developed a new method of design of flat slabs and the reinforcing scheme which allows low cost of construction and raise a load-carrying capacity of conjunction knot of a slab with a column. This new method can be applied for designing of large-span slabs of 6-12 m and more with a thickness of 180-250 mm.
Строительная механика инженерных конструкций и сооружений. 2009;(2):74a-80
pages 74a-80 views

Данный сайт использует cookie-файлы

Продолжая использовать наш сайт, вы даете согласие на обработку файлов cookie, которые обеспечивают правильную работу сайта.

О куки-файлах