Инновационные образовательные программы нового поколения: переосмысление роли гуманитарных наук в университетском образовании
- Авторы: Тлостанова МВ1
-
Учреждения:
- Выпуск: № 4 (2008)
- Страницы: 79-83
- Раздел: Статьи
- URL: https://journals.rudn.ru/philosophy/article/view/11512
Цитировать
Полный текст
Аннотация
Список литературы
- Davidson Cathy N., Goldberg David Theo. A Manifesto for the Humanities in a Technological Age. The Chronicle of Higher Education, The Chronicle Review, 13 February, 2004. - <http://chronicle.com/free/v50/i23/23b00701.htm>
- Vattimo J. The PostEnlightenment University. - A Public Lecture. November 28, 2006, Duke University Center for Global Studies and the Humanities. - http://www.jhfc.duke.edu/ globalstudies/pdfs/VattimoUNCevent.pdf <http://www.jhfc.duke.edu/globalstudies/pdfs/VattimoUNCevent.pdf>
- Fornet-Betancour R. An alternative to globalization: theses for the development of an intercultural philosophy // Latin American Perspectives on Globalization: Ethics, Politics and Alternative Visions. - Rowman and Littlefield Publishers: Lantham, Oxford, N.Y. - 2002. - P. 230-236.
- Panikkar R. What is comparative philosophy comparing? // Interpreting Across Boundaries: New Essays in Comparative Philosophy. - Princeton University Press, 1988. - P. 116-136.
- Mignolo W., Tlostanova M. Learning to Unlearn (forthcoming 2010).