Polylinguality and Transcultural PracticesPolylinguality and Transcultural Practices2618-897X2618-8988Peoples’ Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba (RUDN University)19618Research ArticleNEW WAYS OF IN THE SYSTEM OF SELF-CONTROL OF DEFINING LEVEL OF YOUR RUSSIAN AS FOREIGNIgnatievaO P-Tula State University151220084363807112018Copyright © 2008, Ignatieva O.P.2008This article touches upon points of view of scientists-methodologists on sources and ways of formation of self-control. The special attention devoted to qualitatively new forms of the self-control which has arisen in connection with development as all-European, so the Russian system of testing.[Балыхина Т.М. Структура и содержание российского филологического образования. Методологические проблемы обучения русскому языку. Научное издание. - М.: Изд-во МГУП, 2000.][Зимняя И.А., Китросская И.И., Мичурина К.А. Самоконтроль как компонент речевой деятельности и уровни его становления // Общая методика обучения иностранным языкам: Хрестоматия. - М.: Рус. яз., 1991. - С. 144-152.][Гальскова Н.Д., Ирисханова К.М., Стрелкова Г.В. Европейский языковой портфель для старших классов общеобразовательных учреждений: В трех частях. Часть вторая: Языковая биография. Часть третья: Досье. - М.: МГЛУ; СПб: Златоуст, 2001.][Балыхина Т.М., Игнатьева О.П. Лингводидактическая теория ошибки и пути преодоления ошибок в речи иностранных учащихся: Учеб. пособие. - М.: Изд-во РУДН, 2006.]