Polylinguality and Transcultural PracticesPolylinguality and Transcultural Practices2618-897X2618-8988Peoples’ Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba (RUDN University)19578Research ArticleDIFFERENTIAL APPROACH TO TEACHING RUSSIAN LANGUAGEGostevaJ N-Education Center CMTI RAE151220081677006112018Copyright © 2008, Gosteva J.N.2008In the article a new interpretation of differential approach to teaching Russian language is suggested. The idea of this approach reflects the necessity of optimization of educational process, improvement of quality of teaching and learning due to involvement into the educational process modern methods and forms of teaching, attention to peculiarities of the development of personality.[Материалы Московского Центра Интернет-образования - http://ito.edu.ru][Виноградова Л.В. Развитие мышления учащихся при обучении математике. - Петрозаводск: Карелия, 1989.][Капиносов А.Н. Уровневая дифференциация при обучении математике в 5-9 классах // Математика в школе. - 1990. - № 5.][Орлова Т.В. Технология развития школы: теория и практика: Учеб. пособие. В 3 кн. Кн. 2. Основы технологии реализации модели целостного и поуровневого развития школы (для системы доп. проф. пед. образования) / Т.В. Орлова. Мин. образования РФ. - М.: Прометей, 2005.][Половникова Н.А. О теоретических основах воспитания познавательной самостоятельности в обучении. - Казань, 1986.]