Russian Journal of LinguisticsRussian Journal of Linguistics2687-00882686-8024Peoples’ Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba (RUDN University)9679The usage of inperative forms in the uruguayan televisionadvertisementsIsenkoL AКафедра иностранных языков филологического факультета; Российский Университет дружбы народов; Russian People's Friendship University-Russian People's Friendship University150120081838709092016Copyright © 2008, Isenko L.A.2008In the article usage of different imperative forms in the Uruguayan television advertisements is analyzed. Their quantitative distribution is done.[Балабанова И.Я. Рекламный дискурс: фактор адресата // http://www.ksu.ru/fil/kn3/index.php?sod=8][Вачков И.В. Основы технологии группового тренинга // http://www.psylib.org.ua/books/vachk01/txt15.htm][Еременко А.А. Грамматические особенности рекламных текстов (на материале коммерческой пресс-рекламы Испании): Дис. ... канд. филол. наук. - М., 2000.][Romero M.V. (coord.) Lenguaje Publicitario. - Barcelona, 2005.]