Russian Journal of LinguisticsRussian Journal of Linguistics2687-00882686-8024Peoples’ Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba (RUDN University)9521Election campaign discourse as a particular communication fieldBaghanaJКафедра французского языка; Белгородский государственный университет; Belgorod State Universitybaghana@yandex.ruBocharovaE AКафедра французского языка; Белгородский государственный университет; Belgorod State Universitybaghana@yandex.ruBelgorod State University15012012112112509092016Copyright © 2012, Baghana J., Bocharova E.A.2012The article outlines the general properties and characteristics of election campaign discourse that allow it to be distinguished as a relatively independent genre of political communication within the framework of the political discourse.discoursepolitical communicationpolitical discoursethe discourse of an election campaignthe functions of political discoursePolitical Linguisticsдискурсполитическая коммуникацияполитический дискурспредвыборный дискурсфункции политического дискурсаполитическая лингвистика[Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования. - М., 1981.][Кожина М.Н. О функциональных семантико-стилистических категориях текста // Филологические науки. - 1987. - № 2.][Филиппов К.А. Лингвистика текста: Курс лекций. - СПбГУ, 2003.][Brinker Klaus. Textlinguistik. - Heidelberg: Groos, 1992.][Колшанский Г.В. Коммуникативная функция и структура языка. - М., 1984.][Александрова О.В. Проблемы экспрессивного синтаксиса. - М., 1984.][Чернявская В.Е. Дискурс власти и власть дискурса: проблемы речевого воздействия. - М.: Флинта: Наука, 2006.][Арутюнова Н.Д. Метафора и дискурс // Теория метафоры. - М., 1990.][Дейк Т.А. ван. Язык. Познание. Коммуникация. - М., 1989.][Кубрякова Е.С. Язык и знание. - М., 2004.][Шейгал Е.И. Семиотика политического дискурса. - Волгоград, 2000.][Баранов А.Н. Введение в прикладную лингвистику. - М., 2001.][Киуру К.В. Публичная коммуникация: дискурсивные практики и коды. - СПб., 2005.][Чудинов А.П. Россия в метафорическом зеркале // Русская речь. - 2002. - № 1, 2, 3.][Nickl M.M. Einige Entwürfe und Einträge in der neueren kommunikationswiaaenschaftlichen Pursuasionsforschung // Beiträge zur Persuasionsforschung. - M. Hoffman, Hrsg. Ch. Keßler. - Peter Lang Frankfurt, 1998.][Авдеенко И.А. Структурные и суггестивные свойства вербальных составляющих рекламного текста.: Автореф. дисс. ... канд. филол. наук. - Барнаул, 2001.][Речевое воздействие в сфере массовой коммуникации. - М., 1990.]