Tolerant pedagogical communication: problems and recommendations

Cover Page

Abstract


The article analyzes the basic principles and concepts of tolerance and intolerance communication, we study the cultural and historical factors are intolerant of pedagogical communication, describes the interdependence of the quality of communication and professional deformations of the teacher, are defined their cause, are classified verbal and non-verbal manifestations of professional and educational strains. There are recommendations on the formation of tolerant attitudes of the teacher. This article presents a fragment from a dictionary of terms tolerant pedagogical interaction. The study was supported by RHF in the research project Communicative space of metropolis: an analysis of speech, 11-04-00071a.

T M Balykhina

Peoples' Friendship University of Russia

Email: dekan-fpk@yandex.ru
Факультет повышения квалификациипреподавателей русского языка как иностранного; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

M V Alimova

Peoples' Friendship University of Russia

Email: dekan-fpk@yandex.ru
Факультет повышения квалификациипреподавателей русского языка как иностранного; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

A A Denisova

Peoples' Friendship University of Russia

Email: dekan-fpk@yandex.ru
Факультет повышения квалификациипреподавателей русского языка как иностранного; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

S I Elnikova

Peoples' Friendship University of Russia

Email: dekan-fpk@yandex.ru
Факультет повышения квалификациипреподавателей русского языка как иностранного; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

M S Netesina

Peoples' Friendship University of Russia

Email: dekan-fpk@yandex.ru
Факультет повышения квалификациипреподавателей русского языка как иностранного; Российский университет дружбы народов; Peoples' Friendship University of Russia

Views

Abstract - 37

PDF (Russian) - 171


Copyright (c) 2012 Балыхина Т.М., Алимова М.В., Денисова А.А., Ельникова С.И., Нетёсина М.С.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.